Σύμφωνα με τα ευρήματα της Kantar Worldpanel, που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο “Desayunos del Consumidor 2025” στην Ισπανία, οι μάρκες διανομής (γνωστές και ως ιδιωτικές ετικέτες, private label) αυξάνουν διαρκώς τη δύναμή τους, με τις προβλέψεις να φτάσουν το 70% της αγοράς μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Η μείωση της καινοτομίας, της διαφημιστικής δαπάνης και των διαφορών τιμής από τις επώνυμες μάρκες έχει ενισχύσει αυτή την τάση.
Η μελέτη δείχνει ότι μόνο το 19% των επώνυμων μαρκών καταφέρνουν να αναπτυχθούν σήμερα — κυρίως μέσω της επέκτασης σε νέες αγορές και καταναλωτικά κοινά. Οι μικρές μάρκες έχουν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουν από τις μεγάλες, οι οποίες χρειάζονται πιο σύνθετα εργαλεία και στρατηγική για να ανακάμψουν.
Η Kantar καλεί τις επώνυμες μάρκες να επανεπενδύσουν στο θεμελιώδες μάρκετινγκ, να επαναπροσδιορίσουν την τιμολογιακή τους στρατηγική και να δώσουν αυθεντική υπόσταση στα προϊόντα τους.
Πηγή: Infaoliva