Πιο εντατικοί γίνονται οι έλεγχοι για τις καλλιέργειες που δηλώνονται με μέθοδο του Κομφούζιο, σύμφωνα με τη 2η τροποποιητική απόφαση που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Πρόκειται για την απόφαση στην οποία υπάρχει «Καθορισμός θεσμικού πλαισίου εφαρμογής της δράσης 701.3.2 «Εφαρμογή της μεθόδου παρεμπόδισης σύζευξης των εντομολογικών εχθρών των καλλιεργειών (ΚΟΜΦΟΥΖΙΟ)» της παρέμβασης Π3-70-1.3 «Εφαρμογή εναλλακτικών μεθόδων φυτοπροστασίας με στόχο τη μείωση των φυτοφαρμάκων».
Αρμόδιος Φορέας για τη διενέργεια των ελέγχων του παρόντος άρθρου που σχετίζονται με τις αιτήσεις πληρωμής, είναι ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ), σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 16 του ν. 4914/2022. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ δύναται να αναθέσει σε άλλους εξουσιοδοτημένους φορείς την εκτέλεση των καθηκόντων που αφορούν στη διαχείριση και τον έλεγχο των δαπανών που χρηματοδοτούνται από το ΕΓΤΑΑ, με εξαίρεση την εκτέλεση πληρωμών, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 16 του ν. 4914/2022, μέσω Συμφώνου Διασφάλισης Επιπέδου Παρεχόμενων Υπηρεσιών (ΣΔΕΠΥ) που συνυπογράφεται μεταξύ του ΟΠΕΚΕΠΕ και του φορέα. Σε κάθε περίπτωση, ο Οργανισμός Πληρωμών παραμένει υπεύθυνος για την αποτελεσματική διαχείριση του ταμείου».
Δείγμα επιτοπίων ελέγχων
Οι επιτόπιοι έλεγχοι καλύπτουν ποσοστό τουλάχιστον 3% του συνόλου των δικαιούχων των παρεμβάσεων του άρθρου 70 (Π3-70) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/2115 που δεν έχουν απορριφθεί.
Τροποποιήσεις διατάξεων περί μειώσεων και διοικητικών κυρώσεων και ειδικές προβλέψεις για το έτος εφαρμογής 2024
«α) Εκπρόθεσμη υποβολή ή μη υποβολή αίτησης πληρωμής. Εκπρόθεσμη υποβολή ή μη υποβολή παραστατικών πληρωμής:
αα) Υποβολή της αίτησης πληρωμής της παρ. 1 του άρθρου 17 μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής, θεωρείται μη αποδεκτή και η αίτηση θεωρείται απαράδεκτη, εκτός των περιπτώσεων ανωτέρας βίας και εξαιρετικών περιστάσεων του άρθρου 23. Σε περίπτωση επανάληψης για δεύτερο συνεχόμενο έτος, επιβάλλονται οι κυρώσεις της περ. ιδ της παρ. 6 του παρόντος άρθρου περί οικειοθελούς διακοπής των δεσμεύσεων αναλόγως του έτους διαπίστωσης και η ένταξη της σχετικής πράξης ανακαλείται.
ββ) Υποβολή των παραστατικών πληρωμής της παρ. 2 του άρθρου 17, μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής, με εξαίρεση τις περιπτώσεις ανωτέρας βίας και εξαιρετικών περιστάσεων του άρθρου 23, οδηγεί σε μείωση του ποσού που ο δικαιούχος θα είχε δικαίωμα να λάβει για το συγκεκριμένο έτος εφαρμογής κατά 1% ανά εργάσιμη ημέρα, εφόσον τα παραστατικά πληρωμής είχαν υποβληθεί εμπρόθεσμα.
Για καθυστέρηση υποβολής των παραστατικών πληρωμής μεγαλύτερη των εικοσιπέντε (25) ημερολογιακών ημερών, δεν καταβάλλεται ενίσχυση και η υποβολή των παραστατικών πληρωμής θεωρείται μη αποδεκτή. Σε περίπτωση επανάληψης για δεύτερο συνεχόμενο έτος, επιβάλλονται οι κυρώσεις της περ. ιδ της παρ. 6 του περί οικειοθελούς διακοπής των δεσμεύσεων αναλόγως του έτους διαπίστωσης και η απόφαση ένταξης της σχετικής πράξης ανακαλείται. Ειδικά για το έτος εφαρμογής 2024, η υποβολή των παραστατικών πληρωμής της παρ. 2 του άρθρου 17 μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής, θεωρείται μη αποδεκτή (απαράδεκτη), εκτός των περιπτώσεων ανωτέρας βίας και εξαιρετικών περιστάσεων του άρθρου 23».
Μη τήρηση των υποχρεώσεων της αιρεσιμότητας και αποφυγή διπλής χρηματοδότησης
α) Σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεων της αιρεσιμότητας, επιβάλλονται οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται στην υπ’ αριθ. 1313/178946/9-6-2023 (Β’ 3777) απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
β) Σε περίπτωση διαπίστωσης κινδύνου διπλής χρηματοδότησης με άλλα καθεστώτα της Ένωσης, δεν καταβάλλεται η ενίσχυση της δράσης 70-1.3.2 για τα αγροτεμάχια, για τα οποία υφίσταται διπλή χρηματοδότηση. Σε περίπτωση διαπίστωσης ασυμβατότητας με οικολογικά προγράμματα, συμπεριλαμβανομένου του κινδύνου διπλής χρηματοδότησης, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 1606/9.6.2023 απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ισχύουν οι κυρώσεις που προβλέπονται στο θεσμικό πλαίσιο του εκάστοτε οικολογικού προγράμματος.
Εξαίρεση αποτελεί το έτος εφαρμογής 2024 για το οποίο, εφόσον διαπιστωθεί ότι συντρέχει η παραπάνω περίπτωση, δεν καταβάλλεται η ενίσχυση για τα εν λόγω αγροτεμάχια στο πλαίσιο της δράσης 70-1.3.2».
Εφόσον κατά τη διενέργεια του διοικητικού ελέγχου των παραστατικών πληρωμής διαπιστωθεί:
α) Μη έγκυρο παραστατικό αγοράς φερομονικών σκευασμάτων, δεν καταβάλλεται το σύνολο της ενίσχυσης της δράσης.
β) Μη έγκυρο παραστατικό για την παροχή υπηρεσιών του τεχνικού συμβούλου,
δεν καταβάλλεται το τμήμα της ενίσχυσης που αντιστοιχεί στο κόστος συναλλαγής (αμοιβή τεχνικού συμβούλου)».
Ολόκληρη η απόφαση: ΕΛΕΓΧΟΙ ΚΟΜΦΟΥΖΙΟ