Νέες εξελίξεις υπάρχουν σε σχέση με το Μέτρο 23, για το οποίο οι ενστάσεις αναμένεται να ξεκινήσουν από αρχές Αυγούστου και μετα, πράγμα το οποίο θα καθυστερήσει κι άλλο τις πληρωμές.
Υπενθυμίζεται ότι το Μέτρο 23 αφορά απώλειες από φυσικές καταστροφές του 2024 άνω του 30%, με τους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες να λαμβάνουν 100% το ποσό και τους μη κατά κύριο επάγγελμα το 50%.
Πριν 10 μέρες περίπου, στις 7/7 εκδόθηκαν προσωρινοί πίνακες, ωστόσο οι έλεγχοι συνεχίζονται και μετά τις τελικές εντάξεις οι παραγωγοί θα μπορέσουν να καταθέσουν ένσταση για διάστημα που θα καθοριστεί από το ΥΠΑΑΤ. Ωστόσο, το σκεπτικό που υπάρχει για ενστάσεις που θα διαρκέσουν 1-31 Αυγούστου παραβιάζει τον ευρωπαϊκό κανονισμό για τις συγκεκριμένες επιδοτήσεις, επομένως μένει να δούμε πως θα εφαρμοστεί. Πάντως το Υπουργείο κάποτε είχε δεσμευτεί για πληρωμές περί τα τέλη Ιουλίου, κάτι το οποίο σημαίνει νέα αθέτηση δεσμεύσεων σε άλλη μια υπόθεση που αφορά χρήματα που δικαιούνται οι αγρότες.
Παράλληλα, αυτή την περίοδο τα ΚΥΔ έχουν αναλάβει τόσο το Μέτρο 23, όσο και το ΟΣΔΕ 2025 με αποτέλεσμα να υπάρχουν παντού μεγάλες καθυστερήσεις.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, αν οι ενστάσεις ολοκληρωθούν μέσα στον Αύγουστο, τότε οι πληρωμές για το Μέτρο 23 πάνε για μέσα Σεπτέμβρη και μετά.
Απόσπασμα από το θεσμικό πλαίσιο του Μέτρου 23:
Για τις αιτήσεις που επιλέχθηκαν προς στήριξη (παραδεκτές αιτήσεις στήριξης-πληρωμής) δημιουργείται προσωρινός πίνακας παραδεκτών και μη παραδεκτών αιτήσεων στήριξης-πληρωμής.
Οι υποψήφιοι δύνανται να υποβάλλουν ενδικοφανή προσφυγή, ηλεκτρονικά μέσω του ΠΣ, κατά των αποτελεσμάτων του προσωρινού πίνακα παραδεκτών και μη παραδεκτών αιτήσεων στήριξης-πληρωμής, εντός προθεσμίας που θα προσδιορίζεται στην πρόσκληση.
Οι έλεγχοι του Μέτρου 23 «Έκτακτη προσωρινή στήριξη ρευστότητας στους γεωργούς, που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, μετά την 1η Ιανουαρίου 2024». Ο διοικητικός έλεγχος διενεργείται μηχανογραφικά στο σύνολο των υποβληθεισών αιτήσεων και περιλαμβάνει διασταυρωτικούς ελέγχους με άλλες βάσεις δεδομένων (π.χ. ΟΣ, ΜΑΑΕ, κ.λπ.).
Ο έλεγχος των αιτήσεων περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον τα παρακάτω:
α) το εμπρόθεσμο της υποβολής,
β) την πληρότητα της αίτησης και την κάλυψη των κριτηρίων επιλεξιμότητας δικαιούχων,
γ) τον προσδιορισμό του αντίστοιχου ποσού ενίσχυσης.
Στην προσφυγή του, ο υποψήφιος οφείλει να αναφέρει αναλυτικά τους λόγους υποβολής της προσφυγής.
Τα τελικά αποτελέσματα της εξέτασης των ενδικοφανών προσφυγών θεωρούνται οριστικά και καταχωρίζονται στο ΠΣ από την ΕΥΕ ΑΕΤΠ, ώστε να οριστικοποιηθεί ο προσωρινός πίνακας των παραδεκτών και μη παραδεκτών αιτήσεων στήριξης. Μετά θα ακολουθήσουν οι πληρωμές.