Απώλεια 48% στο ζωικό κεφάλαιο και 51% στις εκτροφές από το 2015 στην Ανατολική Μακεδονία – Θράκη

Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από την ανακοίνωση 10 κτηνοτροφικών συλλόγων της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, με τους πληγέντες να καταγγέλλουν την κυβέρνηση για τα αποτελέσματα της πολιτικής της.

Αναλυτικά η επιστολή:

«ΘΕΜΑ: «Ξυπνήστε γιατί χανόμαστε»

Αξιότιμε κύριε υπουργέ

Εμείς οι κτηνοτρόφοι της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, βιώνουμε από τον Ιούνιο του 2024 και επί έντεκα μήνες, τις επιπτώσεις των αποφάσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ), σε σχέση με την εκρίζωση των ζωονόσων της Πανώλης και της Ευλογιάς των αιγοπροβάτων, αλλά και της καραντίνας που εφαρμόζεται στην περιφέρειά μας και σε όποιες περιοχές της χώρας υπήρξαν κρούσματα.

Οι μέχρι σήμερα αποφάσεις σας για την κτηνοτροφία αλλά και η μέχρι σήμερα στάση σας, δείχνει ότι δεν έχετε αντιληφθεί το μέγεθος της ζημιάς που έχετε προκαλέσει.

Μέχρι σήμερα που συντάσσουμε αυτή την επιστολή, η μοναδική αποζημίωση που έχετε αποδώσει στους κτηνοτρόφους ως ΥΠΑΑΤ, είναι αυτή για την υποχρεωτική θανάτωση των ζώων, με αύξηση του αστείου ποσού αποζημίωσης που προβλέπονταν για την καταστροφή των αιγοπροβάτων των μολυσμένων μονάδων, ως τιμή αναφοράς, από τα 100 ευρώ στα 220 ευρώ.

Εμείς από τον Δεκέμβριο του 2023 σας είχαμε επισημάνει με έγγραφό μας την ανάγκη προσαρμογής αυτών των αποζημιώσεων στις εμπορικές αξίες που ισχύουν. Το ίδιο και το 2024, μετά την έναρξη της Πανώλης και της Ευλογιάς.

Όπως έγινε και το 2013 που είχαμε πάλι Ευλογιά, έτσι και τώρα αναπροσαρμόσατε τις αποζημιώσεις ως οφείλατε.

Φυσικά οι αποζημιώσεις είναι ακόμα χαμηλές για πολλά από τα βελτιωμένα ζώα που καταστράφηκαν, όμως πλησίασαν προς την εμπορική αξία και αυτό είναι το μόνο θετικό.

Αυτό για το οποίο όμως πρέπει ν’ απολογηθείτε εσείς και οι προκάτοχοί σας, αλλά και η γενική διεύθυνση κτηνιατρικής του ΥΠΑΑΤ, είναι γιατί αυτό δεν έγινε χρόνια νωρίτερα.

Την παραπάνω υποχρέωσή σας την επικοινωνήσατε επί πολλούς μήνες στα μέσα ενημέρωσης, ως μεγάλη επιτυχία, λες και υπήρχε περίπτωση να μην αποζημιώσετε τη ζημιά που εσείς προκαλέσατε!!!

Δυστυχώς όμως δεν έχετε πράξει τίποτα μέχρι σήμερα για τις αποζημιώσεις των ζωοτροφών λόγω καραντίνας, τίποτα για την απώλεια εισοδήματος όσων χρειάστηκε να πωλήσουν αμνοερίφια σε χαμηλότερη τιμή ή χωρίς συκωταριές, τίποτα για την απώλεια εισοδήματος όσων τους καταστρέψατε τα ζώα και τους αφήσατε άνεργους για πολλούς μήνες, ενώ ταυτόχρονα κανένα χρέος, λογαριασμός ή ρύθμιση δεν πάγωσε.

Το μέτρο 5.2 ή τύπου 5.2 που εξαγγέλλετε συνεχώς από το φθινόπωρο με δηλώσεις σας στα μέσα ενημέρωσης, αγνοείται!

Δεν έχετε αντιληφθεί ότι δε σας παρακαλούν οι κτηνοτρόφοι να ξανακάνουν ζώα, εσείς πρέπει να τους παρακαλέσετε ή ορθότερα, να τους δελεάσετε, μέσω της 100% επιδότησης, για να ξαναμπούν στην παραγωγή.

Ταυτόχρονα επιτρέπετε την εισαγωγή ζώντων ζώων από την Ουγγαρία, που έχει κρούσματα αφθώδους πυρετού, όπως επιτρέπατε και τον Ιούνιο του 2024 εισαγωγή από βαλκανικές χώρες κι ενώ η Πανώλη εισήχθη από εκεί και απαγορεύατε ταυτόχρονα τη σφαγή για τα ελληνικά αμνοερίφια, ζημιώνοντας έως καταστρέφοντας, όσους είχαν ζώα για σφαγή.

Εν όψει του Πάσχα απαγορεύσατε τη μετακίνηση ζώντων ζώων για σφαγή σε άλλες περιοχές της χώρας, χωρίς καμία έρευνα και προετοιμασία μέσω των κατά τόπου ΔΑΟΚ, για τον αριθμό ζώων για σφαγή, αδιαφορώντας για την έλλειψη σφαγείων και εκδορέων, αφού οι υποδομές τους εξυπηρετούν τη συνηθισμένη κίνηση στην περιοχή.

Ποιος θ’ αποζημιώσει τη ζημιά στους κτηνοτρόφους αν δεν προλάβουν να σφάξουν πριν το Πάσχα; Ποιος θ’ αποζημιώσει τη ζημιά από τις χαμηλότερες τιμές που δίνουν οι έμποροι στην περιφέρειά μας, εκμεταλλευόμενοι το ολιγοπώλιο που δημιουργήθηκε από την απαγόρευση μετακίνησης ζώντων ζώων για σφαγή;

Όλα τα παραπάνω τα έχετε αναλογιστεί;

Μέσα σε αυτή την ανυπαρξία πραγματικού και δίκαιου πολιτικού σχεδιασμού, έχουμε τον υφυπουργό κ. Κέλλα να προβλέπει ότι η τιμή λιανικής των αμνοεριφίων θα κυμανθεί στα περσινά επίπεδα!!!

Ο κ. υφυπουργός ή δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα και την αγορά ή λειτουργεί ως “λαγός”, την ώρα που ο ίδιος και η κυβέρνηση δεν έχει κάνει τίποτα για να μειώσει το κόστος παραγωγής, ενώ ταυτόχρονα το κόστος επιβίωσης και όχι πια διαβίωσης, των κτηνοτρόφων και των οικογενειών τους, έχει εκτιναχθεί.

Η λανθασμένη και αναβλητική πολιτική που εφαρμόζεται από τις πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΑΑΤ διαχρονικά και διακομματικά, από το Σ.Σ. της ΚΓΠ μέχρι και τις ζωονόσους στη χώρα μας, έχουν ως αποτέλεσμα τα παρακάτω στοιχεία απογραφής των αιγοπροβάτων της περιφέρειάς μας, τα οποία είναι και το επιστέγασμα της πολιτικής σας:

2015: Εκτροφές 8.552, Ζώα 1.218.165
2023: Εκτροφές 4.760, Ζώα 752.795
2024: Εκτροφές 4.177, Ζώα 632.141

Μείωση από το 2015 μέχρι σήμερα των εκτροφών κατά 51% και των ζώων κατά 48%.

Ακόμα δεν έχει χτυπήσει το ξυπνητήρι για την πολιτική ηγεσία και τους υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΑΑΤ, αλλά και για τους συντάκτες και την επιτροπή παρακολούθησης του Σ.Σ. της ΚΓΠ, κ. Υπουργέ;

ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΚΥΡΙΟΙ!!!

Εμείς παρά τη συνεχιζόμενη απαξιωτική σας συμπεριφορά μέχρι σήμερα, όπως και του αρμόδιου υφυπουργού κ. Κέλλα, αφού δεν μας κάνατε την τιμή να επισκεφθείτε την περιφέρειά μας, για να συνομιλήσετε και ν’ αφουγκραστείτε τους φορείς των κτηνοτρόφων, σας ξανακαλούμε να επισκεφθείτε άμεσα την περιφέρειά μας, μαζί με το επιτελείο σας, αν έχετε την πολιτική βούληση και την ικανότητα να αντιμετωπίσετε την αλήθεια και την πραγματικότητα και να δώσετε λύσεις στα προβλήματα!

Με εκτίμηση

  • ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Δ. Κ. ΝΕΥΡΟΚΟΠΙΟΥ
  • ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Δ. ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ
  • ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Ν. ΚΑΒΑΛΑΣ
  • ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Ν. ΞΑΝΘΗΣ
  • ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ
  • ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Δ. ΙΑΣΜΟΥ
  • ΑΓΡΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΑΡΡΙΑΝΩΝ
  • ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Δ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
  • ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΚΚΙΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΥΛΗΣ ΘΡΑΚΗΣ
  • ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΘΡΑΚΩΝ ΑΜΝΟΣ».
spot_img

Διαβάστε ακόμη

Ανατολική Μακεδονία – Θράκη: Χάθηκε το 60% των κοπαδιών και των… κτηνοτρόφων

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΓΡΟΤΗΣ» Ο Νίκος Δημόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Κτηνοτρόφων Καβάλας εξηγεί στον «Ε.Α.» το πώς και το γιατί η κτηνοτροφία στην Περιφέρεια του συρρικνώθηκε μέσα σε μια 10ετία.Ο Σύνδεσμος Κτηνοτρόφων Νομού Καβάλας, ένας από τους 10 συνδέσμους στην...

Πάνω από 1.300 τόνοι τυριών διακινήθηκαν από τη Λέσβο

Συνεχίζεται ομαλά η ελεγχόμενη διακίνηση τυροκομικών προϊόντων από τη Λέσβο προς την υπόλοιπη χώρα και το εξωτερικό, στο πλαίσιο της σταδιακής άρσης των περιορισμών που είχαν ληφθεί λόγω του αφθώδους πυρετού.Σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία που έχουν καταγραφεί, από...

Ανησυχία στη Ζαχάρω για πιθανό κρούσμα ευλογιάς

Νέα ανησυχία προκαλεί στον κτηνοτροφικό κόσμο της Ηλείας η επιβεβαίωση νέας εστίας ευλογιάς αιγοπροβάτων στην περιοχή της Ζαχάρως, καθώς από τους δειγματοληπτικούς ελέγχους βρέθηκαν να νοσούν συνολικά 95 ζώα.Tα μολυσμένα ζώα αναμένεται να θανατωθούν σήμερα, ενώ οι κτηνιατρικές υπηρεσίες συνεχίζουν...

Στο ΦΕΚ η γενετική βελτίωση για Αυτόχθονες Φυλές – Στα 17 εκατ.€ η συνολική δαπάνη (Έγγραφο)

Στη «Διαύγεια» δημοσιεύτηκε η πρόσκληση για τη γενετική βελτίωση στις Αυτόχθονες Φυλές, με τη συνολική δαπάνη της δράσης να ανέρχεται σε 16.902.610 ευρώ.Πρόκειται για τη Δράση Π3-73-3.5 «Προστασία, διατήρηση και βελτίωση των γενετικών πόρων στην κτηνοτροφία» του Στρατηγικού Σχεδίου...

Νέα πλατφόρμα και εγκύκλιος ΥΠΑΑΤ για τους βώλους – Η διαδικασία για κτηνοτρόφους (Έγγραφο)

Η τοποθέτηση ψηφιακών ενδοστομαχικών βώλων ξεκινά με στόχο τη σωστή καταγραφή ζωικού κεφαλαίου στη χώρα, με τη λειτουργία του νέου συστήματος να είναι πιλοτική για το 2026 με 900 αιγοπρόβατα να υπάγονται στη νέα μέθοδο.Από το 2027 και μετά...

Το ΥΠΑΑΤ άνοιξε νέα ιστοσελίδα για την ευλογιά – Οδηγίες, μέτρα και ανακοινώσεις

Ιστοσελίδα για την ευλογιά των αιγοπροβάτων άνοιξε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, καθώς όπως τονίζεται, στόχος είναι η στήριξη των κτηνοτρόφων με οδηγίες, ανακοινώσεις και συμβουλές.Οι κτηνοτρόφοι μπορούν να πατήσουν evlogia.minagric.gr και να διαβάσουν ό,τι τους ενδιαφέρει σε σχέση με...

Αρχίζει η πιλοτική εφαρμογή των βόλων

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΓΡΟΤΗΣ» Eνα ακόμη σημαντικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό του πρωτογενούς τομέα και την ενίσχυση της διαφάνειας στη διαχείριση των αγροτικών ενισχύσεων έρχεται στο προσκήνιο και αφορά την έναρξη της πιλοτικής εφαρμογής του νέου συστήματος σήμανσης και ιχνηλάτησης...

Eυλογιά: Θανάτωση 220 αιγοπροβάτων ύστερα απο κρούσμα στη Μεσσηνία

Για πρώτη φορά καταγράφεται κρούσμα ευλογιάς αιγοπροβάτων στη Μεσσηνία, καθώς η νόσος επιβεβαιώθηκε σε κτηνοτροφική μονάδα στην τοπική κοινότητα Δεσύλλα του Δήμου Οιχαλίας, θέτοντας σε αυξημένη επιφυλακή τις κτηνιατρικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Πελοποννήσου.Σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες για τον περιορισμό...

Γάλα: Η μειωμένη ποσότητα φέρνει αύξηση στη ζήτηση – Που κυμαίνονται οι τιμές παραγωγού (Έγγραφο)

Ορατή είναι η έλλειψη του γάλακτος λόγω των ζωονόσων που είχαν ως αποτέλεσμα τη θανάτωση πάνω από 500.000 αιγοπροβάτων, με τη μέση τιμή παραγωγού να κυμαίνεται από 1.19€ έως και 1.61€ το κιλό.Ο ανταγωνισμός των γαλακτοβιομηχανιών είναι στα ύψη...