Τροποιητική αποφάση αλλάζει το πλαίσιο για τη μεταποίηση

Με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΑΤ, τροποποιείται η εκ νέου η Πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αιτήσεων στήριξης στην Παρέμβαση Π3-73-2.3 του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027 «Στήριξη για επενδύσεις στη μεταποίηση, εμπορία και/ή ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων», κυρίως ως προς τις περιπτώσεις επενδυτικών δαπανών που στοχεύουν σε εξοικονόμηση ενέργειας, εξοικονόμηση ύδατος, μείωση εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου και μείωση αποβλήτων.

Αναλυτικότερα, οι εν λόγω τροποποιήσεις έχουν ως εξής:

Άρθρο 1

1. Στο κεφάλαιο 7 επέρχεται η εξής τροποποίηση:

α) Η παρ. 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Για τις περιπτώσεις επενδυτικών δαπανών που στοχεύουν σε εξοικονόμηση ενέργειας μέσω εγκατάστασης κατάλληλου εξοπλισμού ή/και μέσω εγκατάστασης ΑΠΕ ή/και μέσω παρεμβάσεων στις κτηριακές εγκαταστάσεις, εξοικονόμηση ύδατος, μείωση εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου και μείωση αποβλήτων, μεμονωμένα ή συνδυαστικά, σε ποσοστό από 20% και άνω των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της αίτησης στήριξης, προβλέπεται η προσαύξηση της έντασης στήριξης της συγκεκριμένης δαπάνης κατά 10%, υπό τον όρο ότι η ανώτατη συνδυασμένη στήριξη δεν υπερβαίνει το μέγιστο ποσοστό που προβλέπεται από το άρθρο 73 παρ.4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/2115, όπως ισχύει.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΤΑΙ ότι, η προσαύξηση της έντασης ενίσχυσης των επενδυτικών δαπανών που στοχεύουν σε εξοικονόμηση ενέργειας μέσω εγκατάστασης κατάλληλου εξοπλισμού ή/και μέσω εγκατάστασης ΑΠΕ ή/και μέσω παρεμβάσεων στις κτηριακές εγκαταστάσεις, ύδατος, μείωσης εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου και μείωσης αποβλήτων συναρτάται με τη τεκμηρίωσή τους. Στην περίπτωση που δεν τεκμηριώνεται επαρκώς ή που κατά το διοικητικό έλεγχο αξιολόγησης της αίτησης στήριξης το ποσοστό των επενδυτικών δαπανών που στοχεύουν σε εξοικονόμηση ενέργειας, ύδατος, μείωσης εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου και μείωσης αποβλήτων προσδιορισθεί κάτω του 20% του συνολικού επιλέξιμου προϋπολογισμού, η ένταση ενίσχυσης για τις συγκεκριμένες δαπάνες δεν προσαυξάνεται.»

2. Στο κεφάλαιο 8 επέρχεται η εξής τροποποίηση:

α) Η παρ. 3 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. αγροτικοί συνεταιρισμοί, αγροτικές εταιρικές συμπράξεις, αναγκαστικοί συνεταιρισμοί, ενώσεις αναγκαστικών συνεταιρισμών, ανώνυμες εταιρείες των οποίων η πλειοψηφία των μετοχών ανήκει σε αγροτικούς συνεταιρισμούς.»

3. Στο κεφάλαιο 13 επέρχεται η εξής τροποποίηση:

α) Η περ. iv της παρ. 1 αντικαθίσταται ως εξής:

«iv. που δεν αφορούν παροχή υπηρεσιών μεταποίησης γεωργικών προϊόντων, με εξαίρεση την έκθλιψη ελαιοκάρπου, την τυποποίηση ελαιολάδου, τη σφαγή ζώων και την ξήρανση δημητριακών, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας.»

4. Στο κεφάλαιο 16 επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:

α) Η περ. 6 της παρ. 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«6. Αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού επεξεργασίας αποβλήτων (υγρών, στερών και αερίων) (02.128, 03.105) στις υφιστάμενες μονάδες ή στις υπό ίδρυση μονάδες μεταποίησης γεωργικών προϊόντων, σύμφωνα με το κεφάλαιο 10. Η αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού επεξεργασίας αποβλήτων (υγρών, στερεών και αερίων) ενισχύεται και ως μεμονωμένη δράση, αποκλειστικά σε υφιστάμενες μονάδες μεταποίησης γεωργικών προϊόντων, σε όλους τους ενισχυόμενους κλάδους, σύμφωνα με το κεφάλαιο 10, με την προϋπόθεση ότι το παραγόμενο προϊόν επαναχρησιμοποιείται αποκλειστικά στην εν λόγω μονάδα και δεν αποτελεί προϊόν εμπορίας αυτής.».

β) Η υποπερ. i της περ. 8 της παρ. 2 αντικαθίσταται ως εξής:

« i. οχημάτων μεταφοράς προϊόντων ειδικού τύπου (02.10) τα οποία, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, θεωρούνται απαραίτητα για τη λειτουργία της επένδυσης προκειμένου να διασφαλίζεται η ποιότητα και η υγιεινή του προϊόντος (αφορά στην πρώτη ύλη ως γεωργικό προϊόν και στο παραγόμενο τελικό προϊόν/υποπροϊόν ως γεωργικό προϊόν) και υπό την προϋπόθεση ότι το ύψος της δαπάνων για την αγορά οχημάτων, δεν υπερβαίνει ποσοστό 20% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της αίτησης στήριξης.

Ενδεικτικά αναφέρονται: ισοθερμικά βυτία αναγκαία για τη μεταφορά του γάλακτος προς τον χώρο τυποποίησης – μεταποίησης, βυτιοφόρα αυτοκίνητα μεταφοράς ελαιοπυρήνα και υγρών αποβλήτων ελαιοτριβείων, ψυγεία αποκλειστικά για χονδρεμπορία προϊόντων.

Αν κατά το διοικητικό έλεγχο αξιολόγησης της αίτησης στήριξης το ύψος των δαπανών για την αγορά οχημάτων προσδιορισθεί σε ποσοστό άνω του 20% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών, το αιτούμενο ποσό προσαρμόζεται ανάλογα, ώστε η δαπάνη να μην υπερβαίνει ποσοστό 20% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών.»

γ) Η περ. 12 της παρ. 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«12. Γενικές και άυλες δαπάνες, όπως αμοιβές αρχιτεκτόνων, μηχανικών, συμβολαιογράφων, δικηγόρων, συμβούλων, αμοιβές εκπόνησης μελετών για την περιβαλλοντική αδειοδότηση, τη μείωση αποτυπώματος άνθρακα, την οικονομική βιωσιμότητα και τη σκοπιμότητα (04.03, 04.04, 04.07, 04.10, 04.11, 04.20, 04.23, 04.29, 04.126, 06.09 06.10). Οι δαπάνες αυτές είναι επιλέξιμες εφόσον συνδέονται άμεσα και κατ’ αποκλειστικότητα με την εκτέλεση της πράξης και είναι αναγκαίες για την προετοιμασία, την εκτέλεσή της και/ή την αποπληρωμή της. Το ύψος των γενικών και άυλων δαπανών συνολικά, δεν υπερβαίνει ποσοστό 10% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της αίτησης στήριξης. Η αμοιβή του συμβούλου για την σύνταξη της αίτησης στήριξης και την παρακολούθηση της υλοποίησης της πράξης υπολογίζεται ως ποσοστό των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της αίτησης στήριξης, με ανώτατο όριο:

i. 3% για αίτηση στήριξης από 400.001,00 ευρώ μέχρι 2.000.000,00 ευρώ, και

ii. 2% για το επιπλέον ποσό της αίτησης στήριξης από 2.000.001,00 ευρώ μέχρι 5.000.000,00 ευρώ.

Αν κατά το διοικητικό έλεγχο αξιολόγησης της αίτησης στήριξης το ύψος των γενικών και άυλων δαπανών προσδιορισθεί σε ποσοστό άνω του 10% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών, το αιτούμενο ποσό προσαρμόζεται ανάλογα, ώστε οι δαπάνες να μην υπερβαίνουν ποσοστό 10% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών. Κατ΄ αντιστοιχία προσαρμόζονται ανάλογα τα ποσοστά για την αμοιβή του συμβούλου για την σύνταξη της αίτησης στήριξης και την παρακολούθηση της υλοποίησης της πράξης.»

5. Στο κεφάλαιο 18 επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:

α) Η παρ. 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Ο δυνητικός δικαιούχος υποβάλλει ανά πρόσκληση ΜΟΝΟ μία αίτηση στήριξης ανά ΑΦΜ.

Η αίτηση στήριξης αφορά:

i. έναν συγκεκριμένο κλάδο του κεφαλαίου 10,

ii. μία συγκεκριμένη Περιφερειακή Ενότητα, εντός των ορίων της οποίας δεν μεταβάλλεται το ποσοστό ενίσχυσης στην οποία θα υλοποιηθεί η προτεινόμενη αίτησηστήριξης,

iii. το σύνολο των κτηριακών εγκαταστάσεων του δυνητικού δικαιούχου, τα οποία έχουν κατασκευασθεί ή πρόκειται να κατασκευασθούν εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας που δραστηριοποιείται ή θα δραστηριοποιηθεί ο δυνητικός δικαιούχος.»

β) Οι παρ. 3 και 4 καταργούνται, η παρ. 5 αναριθμείται σε παρ. 3, η παρ. 6 αναριθμείται σε παρ. 4, η παρ. 7 αναριθμείται σε παρ. 5, η παρ. 8 αναριθμείται σε παρ. 6, η παρ. 9 αναριθμείται σε παρ. 7, η παρ. 10 αναριθμείται σε παρ. 8 και η παρ. 11 αναριθμείται σε παρ. 9.»

6. Την τροποποίηση και αντικατάσταση του Παραρτήματος Ι με το Παράρτημα Ι της παρούσας

7. Την τροποποίηση και αντικατάσταση του Παραρτήματος ΧΙ με το Παράρτημα ΧΙ της παρούσας

8. Την τροποποίηση του Παραρτήματος ΧΙV ως εξής:

«Πρoστίθενται υποδείγματα 6 και 7 σύμφωνα με το Παράρτημα ΧΙV της παρούσας»

Άρθρο 2

Κατά τα λοιπά, ισχύει η υπ΄ αριθ. 50366/17.04.2025 1η Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αιτήσεων στήριξης στην Παρέμβαση Π3-73-2.3 του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027 «Στήριξη για επενδύσεις στη μεταποίηση, εμπορία και/ή ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Ολόκληρη η απόφαση: ΤΡΟΠΟΙΠΟΙΗΤΙΚΗ ΓΙΑ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ

spot_img
spot_img

Διαβάστε ακόμη

Μέσω ΚΥΔ και ηλεκτρονικής πύλης μαθαίνουν αναλυτικά τι πληρώθηκαν ή γιατί απορρίφθηκαν οι αγρότες

Ο μήνας Ιούλιος του 2025 χαρακτηρίζεται από τις πληρωμές που περιμένουν οι αγρότες προκειμένου να μπορούν να επιβιώσουν καλύπτοντας κάποιο κόστος της καλλιέργειας ή του κοπαδιού τους. Ωστοοσ πολλές φορές έχει τύχει σε γεωργούς, κτηνοτρόφους και μελισσοκόμους να περιμένουν κάποιο...

Γραφειοκρατία και αναίτιες περικοπές αφήνουν εκτός Μέτρου 23 καλλιεργητές από Αττική και Αρκαδία – Μπορεί να διορθωθεί η αδικία;

Εκτός Μέτρου 23 έμειναν μέχρι και την τελευταία στιγμή πολλοί καλλιεργητές από Αρκαδία και Μέγαρα ο οποίοι έπεσαν θύματα της γραφειοκρατίας. Η αδικία μπορεί να διορθωθεί αρκεί να πάρει πρωτοβουλία το ΥΠΑΑΤ. Όσον αφορά την Αρκαδία η ζημίες του 2024...

Δόθηκαν Νιτρικά του 2024 – Άλλη ημερομηνία η «Διαύγεια», άλλη η εντολή, άλλη η πληρωμή

Σε αυτή την παρτίδα πληρωμών ισχύει κάτι που δεν έχει ξαναγίνει τα τελευταία χρόνια, καθώς άλλη ημερομηνία δόθηκε η εντολή στις τράπεζες και με άλλους ρυθμούς προχωρούν οι πληρωμές.Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «Έλληνα Αγρότη» σε σειρά παραγωγών δόθηκε...

Έχουν εγκριθεί πάνω από 263εκ.€ και ακόμα υπάρχουν απλήρωτοι αγρότες – Ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν ενημερώνει, ο ΕΛΓΑ στέλνει ειδοποιητήρια

Το απόλυτο χάος επικρατεί σε αυτή την παρτίδα πληρωμών από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, καθώς ο υπό κατάργηση Οργανισμός δεν ενημερώνει για τίποτα την ίδια στιγμή που μια μέρα μετά την έναρξη των πληρωμών ο ΕΛΓΑ στέλνει ειδοποιητήρια για απλήρωτες εισφορές. Σε...

Δόθηκε εντολή μόνο για νιτρικά και νησιά Αιγαίου – Πότε θα δοθούν βιολογικά και άλλες δράσεις

Με πάρα πολύ αργούς ρυθμούς θα γίνει η πληρωμή των 410 εκατομμυρίων ευρώ που δικαιούνται οι αγρότες για αυτή την παρτίδα, με τα βιολογικά να παίρνουν μεν έγκριση, αλλά να πληρώνουν πολύ αργότερα.Πάντως μέχρι να κλείσουν οι τράπεζες την...

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ ενέκρινε την πίστωση για τα Βιολογικά φυτικής καλλιέργειας 2024 – Σε αυτή την παρτίδα η πληρωμή τους (Έγγραφο)

Με την υπογραφή του εκτελώντος χρέη προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ, κ. Γεώργιου Ζαλίδη εγκρίνεται η πίστωση των 130 εκατομμυρίων ευρώ τα οποία θα καταβληθούν σε δικαιούχους σε αυτή την παρτίδα. Πρόκειται για κονδύλι το οποίο αρχικά είχε αποκλειστεί, κατόπιν είδαμε να...

Η φυτοκάλυψη μετατρέπεται σε επιδοτούμενη δράση – Επιτροπές θα σχεδιάζουν το κάθε Οικολογικό Σχήμα

Σε επιδοτούμενη δράση με 20 ευρώ το στρέμμα η φυτοκάλυψη, με την απόφαση να ορίζει το ποσοστό των εκτάσεων που αφορά τους δικαιούχους σε 10% και 70% ανάλογα την καλλιέργειά τους.Τέλος, όπως αναφέρεται στο εν λόγω ΦΕΚ το κάθε...

Θολό τοπίο για το Μέτρο 23: Απεντάχθηκαν παραγωγοί χωρίς να εμφανίζεται αιτία – Πώς έγιναν έλεγχοι, ποιοι εντάχθηκαν, πότε και για ποιους ξανανοίγουν οι...

Πολύ θολό παραμένει το τοπίο στο Μέτρο 23 ακόμα και μετά την τελική ημερομηνία ελέγχων που ήταν η Δευτέρα 30 Ιουνίου, με χιλιάδες παραγωγούς να μένουν εκτός και μάλιστα χωρίς να μπορούν να ξέρουν την αιτία.Οι περιπτώσεις ποικίλουν, καθώς...

Οι πληρωμές γίνονται με το σταγονόμετρο – «Μέχρι Τετάρτη θα δοθούν 410εκ.€» λέει ο Κέλλας στη Βουλή

Το... μαρτύριο της σταγόνας περνούν για άλλη μια φορά σε πληρωμή οι Έλληνες αγρότες, καθώς τα χρήματα καταβάλλονται κουτσουρεμένα και με πολύ μεγάλη καθυστερηση κι ενώ την ίδια στιγμή  ο ΥφΑΑΤ, Χρήστος Κέλλας  απάντησε στη Βουλή ότι έως και...