Σε πλήρη εξέλιξη είναι οι διεργασίες για τον σχηματισμό φακέλου de minimis για το ρύζι, με την ενίσχυση να αποδίδεται τόσο σε επαγγελματίες, όσο και σε ετεροεπαγγελματίες παραγωγούς.
Η αποζημίωση θα δοθεί γιατί παρατηρείται μείωση της παραγωγής η οποία προκαλείται βασικά από εξωγενείς παράγοντες, όπως το μεγάλο κόστος σε ενέργεια, καύσιμα και αγροεφόδια, αλλά και εξαιτίας του ανταγωνισμού με τρίτες χώρες εκτός Ε.Ε και ειδικά από τις ασιατικές. Όπως αναφέρεται σε σχετικό ρεπορτάζ του agrotypos.gr, δεν αποκλείεται να εκδοθεί άμεσα η ΚΥΑ που θα καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα επιλεγούν οι δικαιούχοι.
Όπως λέει το ρεπορτάζ του «Έλληνα Αγρότη» τα στοιχεία θα αντληθούν απευθείας από το ΟΣΔΕ που έχει ο παραγωγός το 2025, ενώ για την πληρωμή των καλλιεργητών το χρονοδιάγραμμα μέχρι στιγμής δεν είναι σαφές. Οι γεωργοί αναμένεται να λάβουν 70 ευρώ το στρέμμα, εάν και εφόσον προκύπτει ότι είναι επαγγελματίες αγρότες, ενώ από την άλλη το 50% της εν λόγω ενίσχυσης θα λάβουν όσοι θεωρούνται ετεροεπαγγελματίες παραγωγοί, δηλαδή 35 ευρώ ανά στρέμμα.
Άλλο έκδοση ΦΕΚ και άλλο πληρωμή…
Η πρόσφατη εμπειρία με τους δενδροκαλλιεργητές έχει δείξει ότι η έκδοση ΚΥΑ δεν συνεπάγεται και άμεση πληρωμή. Μάλιστα ο κανονισμός προβλέπει πως όταν πρόκειται για de minimis αποζημίωση, η πίστωση μπορεί να γίνει έως και 90 ημέρες μετά την έκδοση του ΦΕΚ, καθώς σε διαφορετική περίπτωση η διαδικασία θα πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή.


