Νέα αναβολή παίρνει το άνοιγμα του νέου ΟΣΔΕ 2026, καθώς προέχει να παρουσιαστεί η καινούργια πλατφόρμα στο ΓΕΩΤΕΕ, με τους παραγωγούς να μένουν στην αναμονή…
Την Τρίτη 23/6 θα πραγματοποιηθεί συνάντηση της ΑΑΔΕ με το ΓΕΩΤΕΕ όπου θα γίνει η παρουσίαση της νέας πλατφόρμας, προκειμένου οι γεωτεχνικοί να είναι προετοιμασμένοι για το άνοιγμα του ΟΣΔΕ. Στη συνάντηση αναμένεται να συζητηθούν όλα τα «αγκάθια» της φετινής δήλωσης ΕΑΕ, όπως η ταυτοποίηση αγροτεμαχίων, αλλά και το ιδιοκτησιακό καθεστώς όπως κληρονομιές και άλλα ζητήματα τα οποία έχουν προκύψει τα προηγούμενα χρόνια.
Πάντως λύσεις δεν αναμένεται να δοθούν στο monitoring το οποίο θα συνεχίσει να δουλεύει ως «κόφτης» δικαιούχων με αιτιολογίες όπως η «ετερογένεια» και η «μη επιβεβαίωση δηλωθείσας καλλιέργειας», με βάση τις οποίες αποκλείστηκαν από τις επιδοτήσεις ολόκληρα χωριά και περιοχές.
Στο νέο ΟΣΔΕ θα επιτρέπεται η συμπλήρωση αίτησης από τρίτο πρόσωπο (ΚΥΔ), αρκεί να υπάρχει σαφές ψηφιακό αποτύπωμα και ανάληψη ευθύνης, προκειμένου η ΑΑΔΕ να μπορεί να ελέγχει τόσο τον καλλιεργητή/εκτροφέα, όσο και εκείνον που υποβάλει τη δήλωση.
Με βάση τις παραπάνω εξελίξεις, το άνοιγμα δηλώσεων ΟΣΔΕ μεταφέρεται από Τρίτη 23/6 και μετά, την ίδια στιγμή που στην υπόλοιπη Ευρώπη έχουν τελειώσει όλες οι διαδικαστικές εκκρεμότητες και οι έλεγχοι και πλέον οι παραγωγοί εδώ και λίγες ημέρες έχουν περάσει σε φάση πληρωμής.


