Σημαντική λύση στο ζήτημα της άρδευσης του Κωπαϊδικού πεδίου δίνει το νέο πλωτό αντλιοστάσιο που τέθηκε σε λειτουργία στη λίμνη Υλίκη, έργο το οποίο επιθεώρησαν το πρωί της Δευτέρας 22 Ιουνίου ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός και στελέχη της ΕΥΔΑΠ.
Το έργο ολοκληρώθηκε με διαδικασίες ταχείας υλοποίησης, έπειτα από συνεργασία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, της ΕΥΔΑΠ και των τοπικών φορέων, με στόχο να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη παροχή νερού για την αγροτική παραγωγή της περιοχής.
Ο υπουργός Σταύρος Παπασταύρου υπενθύμισε ότι πριν από λίγους μήνες η Περιφέρεια είχε θέσει στην κυβέρνηση τον κίνδυνο να αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα άρδευσης περίπου 150.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης στην Κωπαΐδα. Όπως ανέφερε, οι εμπλεκόμενοι φορείς κινήθηκαν άμεσα ώστε να βρεθεί μια αποτελεσματική και βιώσιμη λύση που θα εξασφαλίζει σταθερή παροχή νερού για τους παραγωγούς, τονίζοντας παράλληλα ότι η ολιστική διαχείριση των υδάτινων πόρων αποτελεί μονόδρομο για το μέλλον. Από την πλευρά του, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός χαρακτήρισε το έργο ιδιαίτερα σημαντικό για την αγροτική οικονομία της Βοιωτίας, σημειώνοντας ότι τα πλωτά αντλιοστάσια της Υλίκης τροφοδοτούν τα χερσαία αντλιοστάσια της Κωπαΐδας, από τα οποία εξυπηρετούνται περίπου 150.000 στρέμματα αγροτικής γης. Ο κ. Σπανός επεσήμανε ότι η στάθμη της λίμνης έχει υποχωρήσει κατά περίπου 12 μέτρα μέσα σε μόλις τρία χρόνια, εξαιτίας της παρατεταμένης ανομβρίας, γεγονός που είχε καταστήσει την άρδευση εξαιρετικά δύσκολη και σε ορισμένες περιπτώσεις αδύνατη. Όπως τόνισε, η έγκαιρη παρέμβαση της ΕΥΔΑΠ και η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων απέτρεψαν ένα σοβαρό πρόβλημα για τους αγρότες της περιοχής ενόψει της θερινής περιόδου. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη σημασία του νερού για την κοινωνική συνοχή και την τοπική οικονομία, επισημαίνοντας ότι η έλλειψη επαρκών υδάτινων πόρων μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα βιοπορισμού για τον πρωτογενή τομέα.
Ο πρόεδρος της ΕΥΔΑΠ, κ. Γιώργος Στεργίου, υπογράμμισε ότι οι προκλήσεις της κλιματικής κρίσης και η μείωση των διαθέσιμων υδατικών πόρων απαιτούν κοινές λύσεις και συντονισμένες δράσεις. Όπως ανέφερε, η επιτυχής ολοκλήρωση του έργου σε σύντομο χρονικό διάστημα αποτελεί αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ της κεντρικής κυβέρνησης, της Περιφέρειας, των δήμων και των τοπικών κοινωνιών. Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι όλες οι παρεμβάσεις της ΕΥΔΑΠ έχουν ως στόχο τόσο την κάλυψη των αναγκών ύδρευσης όσο και τη διασφάλιση της ομαλής άρδευσης του Κωπαϊδικού πεδίου, χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα στην αγροτική παραγωγή. Το νέο πλωτό αντλιοστάσιο θεωρείται κρίσιμη υποδομή για τη Βοιωτία, καθώς ενισχύει την ασφάλεια του αρδευτικού δικτύου σε μια περίοδο όπου οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης και της λειψυδρίας γίνονται ολοένα και πιο έντονες.
Παράλληλα, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα συνεργασίας μεταξύ κράτους, αυτοδιοίκησης και δημόσιων οργανισμών για την αντιμετώπιση ενός ζητήματος που επηρεάζει άμεσα την παραγωγή και την τοπική οικονομία.
ΠΗΓΗ: radiothiva.gr


