Δυναμώνει το αγροτικό μπλόκο στον κόμβο Καστανέων του Έβρου

Αγρότες, κτηνοτρόφοι και μελισσοκόμοι έστησαν, από το μεσημέρι της Κυριακής 19 Ιανουαρίου, μπλόκο στον κόμβο Καστανέων στον Έβρο, όπως είχαν συλλογικά αποφασίσει, με πρωτοβουλία των Αγροτικών Συλλόγων.

Από χθες το μεσημέρι είχαν παραταχθεί στο σημείο τα τρακτέρ με μεγάλη συμμετοχή, ενώ αναμένονταν κι άλλα τα οποία βρίσκονταν καθοδόν από Ορεστιάδα και άλλες περιοχές.

Σήμερα, Δευτέρα 20/1 στις 7 μ.μ. αναμένεται η πρώτη γενική συνέλευση του μπλόκου, όπου θα αποφασιστεί η συνέχεια των αγροτικών κινητοποιήσεων με μορφές και πρωτοβουλίες ώστε να ενισχυθεί η πίεση προς την κυβέρνηση για την ικανοποίηση των δικαίων αιτημάτων των αγροτών.

Τα αιτήματα

Όπως αναφέρουν στο κάλεσμά του οι Αγροτικοί Σύλλογοι, διεκδικούν:

Για τους αγρότες:

  • Άμεση σύναψη διακρατικής συμφωνίας για τα νερά του Άρδα, ώστε να διασφαλιστεί η επάρκεια νερού για τις καλλιέργειες.
  • Παρεμβάσεις για μείωση του κόστους παραγωγής, που καθιστά τις καλλιέργειες μη βιώσιμες (αγροτικό πετρέλαιο, ενεργειακό κόστος & εφόδια).
  • Απόσυρση της συμφωνίας Ε.Ε.-Mercosur, που ευνοεί τις εισαγωγές και πλήττει τα τοπικά προϊόντα.
  • Αποζημίωση για τις αδιάθετες ζωοτροφές, που δε μπορούν να πωληθούν λόγω καραντίνας από την ευλογιά.
  • Εξυγίανση του ΟΠΕΚΕΠΕ και διασφάλιση δίκαιων και έγκαιρων πληρωμών στους παραγωγούς.
  • Προστασία και καθορισμός ικανοποιητικών τιμών στα αγροτικά προϊόντα που να εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα της καλλιέργειας.
  • Αναμόρφωση του αναχρονιστικού κανονισμού του ΕΛΓΑ, ώστε να καλύπτει όλες τις ζημιές από την κλιματική αλλαγή και να διασφαλίζει δίκαιες αποζημιώσεις.
  • Καμία συγχώνευση των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΓΟΕΒ – ΤΟΕΒ). Όχι στην ιδιωτικοποίηση της άρδευσης.

Για τους κτηνοτρόφους:

  • Αποζημίωση στο 100% του ζωικού κεφαλαίου που επλήγη από την ευλογιά.
  • Κρατικός έλεγχος των ζώων που θα αντικαταστήσουν το χαμένο ζωικό κεφάλαιο για την αποφυγή περαιτέρω εξάπλωσης ασθενειών.
  • Αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος για τους κτηνοτρόφους που επλήγησαν από την ευλογιά από τη μέρα που θανατώθηκαν τα ζώα τους μέχρι και την ημέρα που θα αποκτήσουν ξανά παραγωγή.
  • Πρόσληψη κτηνιάτρων και επαρκούς προσωπικού στην κτηνιατρική υπηρεσία.
  • Έγκυρα μέτρα πρόληψης για να αποφευχθεί στο μέλλον παρόμοια περιστατικά.
  • Πάγωμα φορολογικών εισφορών και χρεών προς τράπεζες για όσους επλήγησαν.

Για τους μελισσοκόμους:

  • Στήριξη και ενίσχυση της πολυκαλλιέργειας και ενίσχυση της καλλιέργειας ηλίανθου.
  • Αυστηρός έλεγχος εισαγωγών μελιού, αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων για την προστασία της εγχώριας παραγωγής.
  • Έλεγχος για παράνομους ψεκασμούς που βλάπτουν το μελισσοκομικό κεφάλαιο».
«Η λήξη της συμφωνίας με την Βουλγαρία για τη παροχή αρδευτικού νερού και η μη ανανέωση της από την κυβέρνηση έχει ως αποτέλεσμα την νέα καλλιεργητική περίοδο να μη γνωρίζουμε αν θα μπορούμε να ποτίσουμε τα χωράφια μας για να έχουμε παραγωγή. Οι κτηνοτρόφοι λόγω των μηδαμινών μέτρων πρόληψης της κυβέρνησης καταστραφήκαμε ολοκληρωτικά από τη ευλογιά. Θανάτωσαν τα κοπάδια μας, μας έριξαν στην ανεργία και μας ζητάνε να επιβιώσουμε με αποζημιώσεις ψίχουλα. Παλεύουμε για κατώτατες εγγυημένες τιμές, αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος, μείωση του κόστους παραγωγής με μείωση της τιμής των αγροτικών εφοδίων, αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο και 7 λεπτά ανά κιλοβατώρα αγροτικό ρεύμα. Αλλαγή του κανονισμού του ΕΛΓΑ ώστε να αποζημιώνει στο 100% το σύνολο των ζημιών. Αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος. Ανανέωση της συμφωνίας με τη Βουλγαρία για την παροχή αρδευτικού νερού χωρίς αυτή να επιβαρύνει επιπλέον τους αγρότες. Αποζημίωση στο 100% της ζημιάς που έπαθαν οι κτηνοτρόφοι που θανατώθηκαν τα ζώα τους. Να εξασφαλιστεί με αποκλειστική χρηματοδότη του κράτους η πλήρης ανασύσταση του ζωικού κεφαλαίου που θανατώθηκε με ελεγμένα ζώα από το κράτος. Να γίνονται όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι στις εισαγωγές στα σύνορα. Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις κτηνιάτρων και διοικητικού προσωπικού και να λειτουργήσει πλήρως το κέντρο εξωτικών νοσημάτων στη Ορεστιάδα», δήλωσε στο «902.gr» ο Ζησίδης Παναγιώτης από τον Αγροτικό Σύλλογο Τριγώνου.
spot_img

Διαβάστε ακόμη

Πρόβλημα με την αγριοβρόμη στις σιτοκαλλιέργειες της Λάρισας

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΓΡΟΤΗΣ» Φόβοι ότι έγινε πλήρως ανθεκτική στα ζιζανιοκτόνα.ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΤΡΙΜΜΗ[email protected]Τον έντονο φόβο ότι το ζιζάνιο της αγριοβρόμης, που φαίνεται ότι φέτος έχει κατακλύσει τις σιτοκαλλιέργειες της ΠΕ Λάρισας και πιθανότατα και άλλων περιοχών, είναι πλέον ανθεκτικό...

Μεταφέρονται 80 εκατ.€ από Βιολογικά σε αρδευτικά έργα – De minimis για τους παραγωγούς στη Λαψίστα

Σαφές μήνυμα ότι η νέα εποχή για τον πρωτογενή τομέα περνά μέσα από τις επενδύσεις στο νερό και στις αγροτικές υποδομές έστειλε από το Μέτσοβο ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτης Σχοινάς, κατά τη δεύτερη περιφερειακή συνεδρίαση του...

Νέο πλωτό αντλιοστάσιο για άρδευση στην Κωπαΐδα – Αυτοψία από Παπασταύρου (Βίντεο)

Σημαντική λύση στο ζήτημα της άρδευσης του Κωπαϊδικού πεδίου δίνει το νέο πλωτό αντλιοστάσιο που τέθηκε σε λειτουργία στη λίμνη Υλίκη, έργο το οποίο επιθεώρησαν το πρωί της Δευτέρας 22 Ιουνίου ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου, ο...

Συνεχίζεται η πτωτική τάση στο ελαιόλαδο – Στα 5€ η ανώτατη τιμή παραγωγού

Η πτωτική τάση συνεχίζεται στο ελαιόλαδο, καθώς η εβδομάδα έκλεισε την Παρασκευή 19/6 η ανώτατη τιμή παραγωγού ανήλθε στα 5€ το κιλό στη Μεσσηνία, αντικατοπτρίζοντας παράλληλα το χαμηλό εμπορικό ενδιαφέρον και την κρίση που υπάρχει σε καλλιεργητές και αγοραστές.Οι...

Κεράσι Ροδόπης: Από το δύσκολο 2025, ελπίδες για καλύτερη παραγωγή φέτος

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΓΡΟΤΗΣ» Οι κερασώνες της περιοχής του Ιάσμου στη Ροδόπη αρχίζουν και πάλι να αποκτούν το χαρακτηριστικό κατακόκκινο χρώμα που σηματοδοτεί την έναρξη μίας από τις σημαντικότερες περιόδους για τους παραγωγούς της περιοχής.Του Χάρη Μπερτίδη [email protected]Το κεράσι αποτελεί εδώ...

Έγκριση από ΑΑΔΕ περιμένει η Π3-70-1.3 για το ρύζι – Στα 21€ το στρέμμα η ενίσχυση

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η πρόσκληση της αγροπεριβαλλοντικής Δράσης Π3-70-1.3 για το ρύζι, με την ενίσχυση να ανέρχεται στα 21 ευρώ ανά στρέμμα.Πρόκειται για τη Δράση 10.1.07 του Π.Α.Α. 2014-2022, η οποία μεταφέρθηκε και ενσωματώνεται πλέον στην Παρέμβαση Π3-70-1.3...

Η ελληνική αμπελουργία έχει ανάγκη μια νέα Εθνική Στρατηγική

Η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) πραγματοποίησε την Πέμπτη 11 Ιουνίου, συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μαργαρίτη Σχοινά, παρουσία του Γενικού Γραμματέα κ. Σπύρου Πρωτοψάλτη.Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Πρόεδρος και μέλη...

«ΕΞΩΣΤΡΕΦΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑ» Ενα έργο και όλα τα αγροτικά σε μια «πύλη»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΓΡΟΤΗΣ» Το ΥπΑΑΤ ποντάρει πολλά στην προβολή και την προώθηση των ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων, αλλά και στον εκσυγχρονισμό δομών και διαδικασιών του αγροτικού κλάδου.ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ[email protected]Το έργο αναπτύσσεται πολυεπίπεδα, με σκοπό την ανάπτυξη της εξωστρέφειας της ελληνικής...

Αντιδράσεις για τους απλήρωτους Ελαιουργικούς Φορείς και το Ελαιοκομικό Μητρώο

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις στον κλάδο της ελαιοκομίας  με αφορμή τα προβλήματα που έχουν προκληθεί στους ΟΕΦ, ενώ άλλο μεγάλο θέμα είναι το Ελαιοκομικό Μητρώο, το οποίο σύμφωνα με τους καλλιεργητές έχει... «πνιγεί» στη γραφειοκρατία.Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της Διεπαγγελματικής...