back to top

Τροποιητική αποφάση αλλάζει το πλαίσιο για τη μεταποίηση

Με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΑΤ, τροποποιείται η εκ νέου η Πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αιτήσεων στήριξης στην Παρέμβαση Π3-73-2.3 του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027 «Στήριξη για επενδύσεις στη μεταποίηση, εμπορία και/ή ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων», κυρίως ως προς τις περιπτώσεις επενδυτικών δαπανών που στοχεύουν σε εξοικονόμηση ενέργειας, εξοικονόμηση ύδατος, μείωση εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου και μείωση αποβλήτων.

Αναλυτικότερα, οι εν λόγω τροποποιήσεις έχουν ως εξής:

Άρθρο 1

1. Στο κεφάλαιο 7 επέρχεται η εξής τροποποίηση:

α) Η παρ. 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Για τις περιπτώσεις επενδυτικών δαπανών που στοχεύουν σε εξοικονόμηση ενέργειας μέσω εγκατάστασης κατάλληλου εξοπλισμού ή/και μέσω εγκατάστασης ΑΠΕ ή/και μέσω παρεμβάσεων στις κτηριακές εγκαταστάσεις, εξοικονόμηση ύδατος, μείωση εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου και μείωση αποβλήτων, μεμονωμένα ή συνδυαστικά, σε ποσοστό από 20% και άνω των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της αίτησης στήριξης, προβλέπεται η προσαύξηση της έντασης στήριξης της συγκεκριμένης δαπάνης κατά 10%, υπό τον όρο ότι η ανώτατη συνδυασμένη στήριξη δεν υπερβαίνει το μέγιστο ποσοστό που προβλέπεται από το άρθρο 73 παρ.4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/2115, όπως ισχύει.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΤΑΙ ότι, η προσαύξηση της έντασης ενίσχυσης των επενδυτικών δαπανών που στοχεύουν σε εξοικονόμηση ενέργειας μέσω εγκατάστασης κατάλληλου εξοπλισμού ή/και μέσω εγκατάστασης ΑΠΕ ή/και μέσω παρεμβάσεων στις κτηριακές εγκαταστάσεις, ύδατος, μείωσης εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου και μείωσης αποβλήτων συναρτάται με τη τεκμηρίωσή τους. Στην περίπτωση που δεν τεκμηριώνεται επαρκώς ή που κατά το διοικητικό έλεγχο αξιολόγησης της αίτησης στήριξης το ποσοστό των επενδυτικών δαπανών που στοχεύουν σε εξοικονόμηση ενέργειας, ύδατος, μείωσης εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου και μείωσης αποβλήτων προσδιορισθεί κάτω του 20% του συνολικού επιλέξιμου προϋπολογισμού, η ένταση ενίσχυσης για τις συγκεκριμένες δαπάνες δεν προσαυξάνεται.»

2. Στο κεφάλαιο 8 επέρχεται η εξής τροποποίηση:

α) Η παρ. 3 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. αγροτικοί συνεταιρισμοί, αγροτικές εταιρικές συμπράξεις, αναγκαστικοί συνεταιρισμοί, ενώσεις αναγκαστικών συνεταιρισμών, ανώνυμες εταιρείες των οποίων η πλειοψηφία των μετοχών ανήκει σε αγροτικούς συνεταιρισμούς.»

3. Στο κεφάλαιο 13 επέρχεται η εξής τροποποίηση:

α) Η περ. iv της παρ. 1 αντικαθίσταται ως εξής:

«iv. που δεν αφορούν παροχή υπηρεσιών μεταποίησης γεωργικών προϊόντων, με εξαίρεση την έκθλιψη ελαιοκάρπου, την τυποποίηση ελαιολάδου, τη σφαγή ζώων και την ξήρανση δημητριακών, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας.»

4. Στο κεφάλαιο 16 επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:

α) Η περ. 6 της παρ. 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«6. Αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού επεξεργασίας αποβλήτων (υγρών, στερών και αερίων) (02.128, 03.105) στις υφιστάμενες μονάδες ή στις υπό ίδρυση μονάδες μεταποίησης γεωργικών προϊόντων, σύμφωνα με το κεφάλαιο 10. Η αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού επεξεργασίας αποβλήτων (υγρών, στερεών και αερίων) ενισχύεται και ως μεμονωμένη δράση, αποκλειστικά σε υφιστάμενες μονάδες μεταποίησης γεωργικών προϊόντων, σε όλους τους ενισχυόμενους κλάδους, σύμφωνα με το κεφάλαιο 10, με την προϋπόθεση ότι το παραγόμενο προϊόν επαναχρησιμοποιείται αποκλειστικά στην εν λόγω μονάδα και δεν αποτελεί προϊόν εμπορίας αυτής.».

β) Η υποπερ. i της περ. 8 της παρ. 2 αντικαθίσταται ως εξής:

« i. οχημάτων μεταφοράς προϊόντων ειδικού τύπου (02.10) τα οποία, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, θεωρούνται απαραίτητα για τη λειτουργία της επένδυσης προκειμένου να διασφαλίζεται η ποιότητα και η υγιεινή του προϊόντος (αφορά στην πρώτη ύλη ως γεωργικό προϊόν και στο παραγόμενο τελικό προϊόν/υποπροϊόν ως γεωργικό προϊόν) και υπό την προϋπόθεση ότι το ύψος της δαπάνων για την αγορά οχημάτων, δεν υπερβαίνει ποσοστό 20% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της αίτησης στήριξης.

Ενδεικτικά αναφέρονται: ισοθερμικά βυτία αναγκαία για τη μεταφορά του γάλακτος προς τον χώρο τυποποίησης – μεταποίησης, βυτιοφόρα αυτοκίνητα μεταφοράς ελαιοπυρήνα και υγρών αποβλήτων ελαιοτριβείων, ψυγεία αποκλειστικά για χονδρεμπορία προϊόντων.

Αν κατά το διοικητικό έλεγχο αξιολόγησης της αίτησης στήριξης το ύψος των δαπανών για την αγορά οχημάτων προσδιορισθεί σε ποσοστό άνω του 20% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών, το αιτούμενο ποσό προσαρμόζεται ανάλογα, ώστε η δαπάνη να μην υπερβαίνει ποσοστό 20% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών.»

γ) Η περ. 12 της παρ. 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«12. Γενικές και άυλες δαπάνες, όπως αμοιβές αρχιτεκτόνων, μηχανικών, συμβολαιογράφων, δικηγόρων, συμβούλων, αμοιβές εκπόνησης μελετών για την περιβαλλοντική αδειοδότηση, τη μείωση αποτυπώματος άνθρακα, την οικονομική βιωσιμότητα και τη σκοπιμότητα (04.03, 04.04, 04.07, 04.10, 04.11, 04.20, 04.23, 04.29, 04.126, 06.09 06.10). Οι δαπάνες αυτές είναι επιλέξιμες εφόσον συνδέονται άμεσα και κατ’ αποκλειστικότητα με την εκτέλεση της πράξης και είναι αναγκαίες για την προετοιμασία, την εκτέλεσή της και/ή την αποπληρωμή της. Το ύψος των γενικών και άυλων δαπανών συνολικά, δεν υπερβαίνει ποσοστό 10% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της αίτησης στήριξης. Η αμοιβή του συμβούλου για την σύνταξη της αίτησης στήριξης και την παρακολούθηση της υλοποίησης της πράξης υπολογίζεται ως ποσοστό των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της αίτησης στήριξης, με ανώτατο όριο:

i. 3% για αίτηση στήριξης από 400.001,00 ευρώ μέχρι 2.000.000,00 ευρώ, και

ii. 2% για το επιπλέον ποσό της αίτησης στήριξης από 2.000.001,00 ευρώ μέχρι 5.000.000,00 ευρώ.

Αν κατά το διοικητικό έλεγχο αξιολόγησης της αίτησης στήριξης το ύψος των γενικών και άυλων δαπανών προσδιορισθεί σε ποσοστό άνω του 10% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών, το αιτούμενο ποσό προσαρμόζεται ανάλογα, ώστε οι δαπάνες να μην υπερβαίνουν ποσοστό 10% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών. Κατ΄ αντιστοιχία προσαρμόζονται ανάλογα τα ποσοστά για την αμοιβή του συμβούλου για την σύνταξη της αίτησης στήριξης και την παρακολούθηση της υλοποίησης της πράξης.»

5. Στο κεφάλαιο 18 επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:

α) Η παρ. 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Ο δυνητικός δικαιούχος υποβάλλει ανά πρόσκληση ΜΟΝΟ μία αίτηση στήριξης ανά ΑΦΜ.

Η αίτηση στήριξης αφορά:

i. έναν συγκεκριμένο κλάδο του κεφαλαίου 10,

ii. μία συγκεκριμένη Περιφερειακή Ενότητα, εντός των ορίων της οποίας δεν μεταβάλλεται το ποσοστό ενίσχυσης στην οποία θα υλοποιηθεί η προτεινόμενη αίτησηστήριξης,

iii. το σύνολο των κτηριακών εγκαταστάσεων του δυνητικού δικαιούχου, τα οποία έχουν κατασκευασθεί ή πρόκειται να κατασκευασθούν εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας που δραστηριοποιείται ή θα δραστηριοποιηθεί ο δυνητικός δικαιούχος.»

β) Οι παρ. 3 και 4 καταργούνται, η παρ. 5 αναριθμείται σε παρ. 3, η παρ. 6 αναριθμείται σε παρ. 4, η παρ. 7 αναριθμείται σε παρ. 5, η παρ. 8 αναριθμείται σε παρ. 6, η παρ. 9 αναριθμείται σε παρ. 7, η παρ. 10 αναριθμείται σε παρ. 8 και η παρ. 11 αναριθμείται σε παρ. 9.»

6. Την τροποποίηση και αντικατάσταση του Παραρτήματος Ι με το Παράρτημα Ι της παρούσας

7. Την τροποποίηση και αντικατάσταση του Παραρτήματος ΧΙ με το Παράρτημα ΧΙ της παρούσας

8. Την τροποποίηση του Παραρτήματος ΧΙV ως εξής:

«Πρoστίθενται υποδείγματα 6 και 7 σύμφωνα με το Παράρτημα ΧΙV της παρούσας»

Άρθρο 2

Κατά τα λοιπά, ισχύει η υπ΄ αριθ. 50366/17.04.2025 1η Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αιτήσεων στήριξης στην Παρέμβαση Π3-73-2.3 του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027 «Στήριξη για επενδύσεις στη μεταποίηση, εμπορία και/ή ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Ολόκληρη η απόφαση: ΤΡΟΠΟΙΠΟΙΗΤΙΚΗ ΓΙΑ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ

spot_img
spot_img

Διαβάστε ακόμη

Οι έλεγχοι «πάγωσαν» πληρωμές: Δεν καταβάλλονται Βιολογικά, Κομφούζιο και Σπάνιες Φυλές – Τι γίνεται με το αγροτικό πετρέλαιο

Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ τελικά... άδειασε την τσέπη των Ελλήνων αγροτών, οι οποίοι πλέον καλούνται να τα βγάλουν πέρα χωρίς τη δεύτερη παρτίδα πληρωμών από τον Οργανισμού!Συγκεκριμένα την Τρίτη 15 Ιουλίου ήταν προγραμματισμένο να καταβληθεί η πίστωση ύψους 60...

Το ΦΕΚ περιμένουν για να πληρωθούν για ανασύσταση φυτικού κεφαλαίου – Στα 30εκ.€ το συνολικό ύψος ενίσχυσης

Εκταμιεύτηκαν τα 30 εκατομμύρια ευρώ τα οποία θα πάνε σε όσους θα κάνουν ανασύσταση του φυτικού κεφαλαίου που επλήγη από φυσικές καταστροφές του 2023, με την έκδοση του ΦΕΚ να είναι η μόνη που απομένει προκειμένου ο ΕΛΓΑ να...

Πιάνουν δουλειά τα μικτά κλιμάκια και ο… Εισαγγελέας για τα Βιολογικά – Αναλυτικά ο τρόπος για… «τριπλή» πιστοποίηση

Ξεκινούν έλεγχοι για τη βιολογικότητα της παραγωγής, μετά την εκτίναξη των αιτήσεων για το πρόγραμμα βιολογικής γεωργίας, κτηνοτροφίας και μελισσοκομίας σύμφωνα με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, κλιμάκια, αποτελούμενα από ελεγκτές του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, του ΟΠΕΚΕΠΕ και των περιφερειών, θα κάνουν ελέγχους σε ολόκληρη τη...

Πιθανότατα Τρίτη 15 Ιούλη η πίστωση για «παλιά» Βιολογικά – Τι γίνεται με «νέα Βιολογικά» και άλλες πληρωμές

Οι έλεγχοι για τα «παλιά» Βιολογικά βαίνουν προς ολοκλήρωση και η πιο πιθανή ημερομηνία πληρωμής τους είναι η Τρίτη 15 Ιούλη, με τα «νέα» Βιολογικά να πηγαίνουν για το τέλος του ίδιου μήνα.Όσον αφορά τους δικαιούχους της παλιάς πρόσκλησης...

Τεχνικό πρόβλημα προκάλεσε… μπλακ άουτ σε αιτήσεις και πληρωμές για φωτοβολταϊκά στο χωράφι (ΦΩΤΟ)

Νέο εμπόδιο προκύπτει στην εκταμίευση της επιδότησης 30% για τους αγρότες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Φωτοβολταϊκά στο χωράφι», καθώς τεχνικό σφάλμα στην πλατφόρμα του ΔΕΔΔΗΕ δεν επιτρέπει την υποβολή των απαραίτητων εγγράφων.Παρότι αρκετοί παραγωγοί έχουν ήδη ολοκληρώσει την...

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Μείωση ενισχύσεων στην αγροτική οικονομία

Από την εφημερίδα Έλληνας Αγρότης που κυκλοφορεί Από ΑΦΜ που έχουν εισπράξει τα μεγαλύτερα ποσά θα ξεκινήσει η έρευνα για την επιστροφή χρημάτων - Καμιά πρόβλεψη για την αποκατάσταση αδικιών εις βάρος των πραγματικών παραγωγών, που έχασαν ενισχύσεις από την...

Μιχαλης Σκορδάς (Αναπτυξιακη Καβάλας): Αγνωστο αν το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ επηρεάσει τις πληρωμές LEADER

Από την εφημερίδα Έλληνας Αγρότης που κυκλοφορεί O πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου, μιλώντας στον «E.A.», επισημαίνει τη διαδρομή ανάπτυξης των προγραμμάτων πάνω από 30 χρόνια ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ[email protected]Ο Μιχάλης Σκορδάς είναι πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου LEADER των Ομάδων Τοπικής Δράσης (ΟΤΔ) και των...

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν πηγαίνει στα ραντεβού για έλεγχο – Αγνοούνται πληρωμές για Ιούλιο και… Οκτώβριο

Επ' αόριστον... κλειστός ο ΟΠΕΚΕΠΕ; Θα φανεί τις επόμενες ημέρες. Πάντως μέχρι στιγμής, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Έλληνα Αγρότη, αγρότες των οποίων το ΑΦΜ ανήκε στο 5% όσων έπρεπε να ελεγχθούν, το ραντεβού ήταν καθορισμένο για έλεγχο σε...

Στο ΦΕΚ οι τροποποιήσεις στους επιτρεπόμενους συνδυασμούς των eco-schemes (Πίνακες)

Στο ΦΕΚ δημοσιεύτηκαν οι αλλαγές επιτρεπόμενων συνδυασμών (ασυμβατότητα) των Οικολογικών Σχημάτων, με την τροποποίηση να αγγίζει Βιολογική Γεωργία, Βιολογική Κτηνοτροφία και Μελισσοκομία.Απόσπασμα από το ΦΕΚ:Επήλθαν αλλαγές στους επιτρεπόμενους συνδυασμούς (ασυμβατότητες) σε επίπεδο αγροτεμαχίου/ζωϊκού κεφαλαίου μεταξύ οικολογικών προγραμμάτων (ecoschemes) του...