Αγρότες: Τριήμερες κινητοποιήσεις για ΟΣΔΕ, πληρωμές, κόστος παραγωγής και χαμένο εισόδημα

Νέο κύκλο κινητοποιήσεων ανοίγει από σήμερα Τρίτη 23/6 η Πανελλαδική Επιτροπή Μπλόκων, με τους παραγωγούς να διαμαρτύρονται για την αύξηση του κόστους παραγωγής, την καθυστέρηση των πληρωμών, αλλά και το χαμένο εισόδημα των αγροτών.

Όπως αναφέρουν οι αγρότες διεκδικούν να δοθεί 1 δισεκατομμύριο ευρώ στον πρωτογενή τομέα με τη μορφή της ενίσχυσης για απώλεια εισοδήματος, την ίδια στιγμή που όπως περιγράφουν χαρακτηριστικά η υπόσχεση της κυβέρνησης για αγροτικό πετρέλαιο στο 1€ δεν έχει γίνει πράξη.

Ταυτόχρονα, αγωνία επικρατεί στις τάξεις των παραγωγών, καθώς βλέπουν για άλλη μια χρονιά το άνοιγμα του ΟΣΔΕ να καθυστερεί, πράγμα που σημαίνει καθυστέρηση και στις πληρωμές και μάλιστα το μεγαλύτερο «αγκάθι» είναι το monitor, το οποίο πάλι θα έχει λανθασμένα στοιχεία. Υπενθυμίζεται ότι η νέα πλατφόρμα του ΟΣΔΕ παρουσιάζεται σήμερα Τρίτη 23/6 από την ΑΑΔΕ στο ΓΕΩΤΕΕ. Στο νέο ΟΣΔΕ θα επιτρέπεται η συμπλήρωση αίτησης από τρίτο πρόσωπο (ΚΥΔ), αρκεί να υπάρχει σαφές ψηφιακό αποτύπωμα και ανάληψη ευθύνης, προκειμένου η ΑΑΔΕ να μπορεί να ελέγχει τόσο τον καλλιεργητή/εκτροφέα, όσο και εκείνον που υποβάλει τη δήλωση.

Η ανακοίνωση της Πανελλαδικής Επιτροπής Μπλόκων για τις κινητοποιήσεις:

«Το χειμώνα βγήκαμε στους δρόμους γιατί δεν μπορούσαμε πλέον να επιβιώσουμε. Σήμερα, η κατάσταση όχι μόνο δεν έχει βελτιωθεί, αλλά οξύνεται επικίνδυνα. Τα προβλήματα που μας έβγαλαν στα μπλόκα παραμένουν και γιγαντώνονται.

Το κόστος παραγωγής, εξαιτίας του πολέμου και της ακρίβειας, παραμένει στα ύψη. Οι πληρωμές καθυστερούν με αδικαιολόγητες «καρατομήσεις». Η επέκταση του συστήματος monitoring, που αποφασίστηκε στην ΕΕ και ενσωματώθηκε στην ΚΑΠ, μας φέρνει σε ακόμα χειρότερη θέση, καθώς οδηγεί σε άδικες περικοπές, στραγγαλίζοντας περαιτέρω το εισόδημά μας. Οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης για αποζημιώσεις ( 80 εκ. ευρώ σε Βαμβάκι-Σιτάρι και 80 εκ. στην Κτηνοτροφία, το πρόγραμμα ad hoc για τον παγετό στο προανθικό του 2025, ενίσχυση στο Ρύζι που έμεινε απούλητο λόγω αθρόων εισαγωγών κ.λπ.) παραμένουν κενό γράμμα.

Ακόμα και εκεί που εξαγγέλλονται μέτρα, όπως στην περίπτωση της μηδικής, αποκλείονται ολόκληρες περιοχές με αυθαίρετα κριτήρια. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι η Κυβέρνηση προσπαθεί να στρέψει την μια περιοχή απέναντι στην άλλη, τον αγρότη απέναντι στον αγρότη. Μην τσιμπάτε! Η ευθύνη είναι καθαρά της Κυβέρνησης για τους αποκλεισμούς των περιοχών και τα κριτήρια.

Βρισκόμαστε στο φουλ των καλλιεργητικών εργασιών και η ρευστότητα είναι μηδενική. Δεν πάει άλλο!

Διεκδικούμε να δοθεί τώρα, υπό τη μορφή αναπλήρωσης εισοδήματος, το 1 δισεκατομμύριο ευρώ που, με βάση τους υπολογισμούς της ίδιας της κυβέρνησης και της ΕΕ, έχει υπεξαιρεθεί και χαθεί από τις τσέπες μας τα τελευταία 7 χρόνια λόγω του σκανδάλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Παράλληλα, απαιτούμε άμεσα:

Μείωση κόστους παραγωγής: Αφορολόγητο πετρέλαιο και πλαφόν στο ρεύμα. Απαιτούμε το πετρέλαιο στον αγρότη στο 1 ευρώ, όπως υποσχέθηκε η κυβέρνηση την περίοδο των μπλόκων.

Εγγυημένες τιμές: Τιμές που να καλύπτουν το κόστος παραγωγής, να αφήνουν εισόδημα επιβίωσης και να μας επιτρέπουν να συνεχίσουμε να παράγουμε.

Άμεση καταβολή ενισχύσεων και αποζημιώσεων: Όχι άλλες δικαιολογίες και αποκλεισμοί.

Οι κτηνοτρόφοι βρίσκονται στο έλεος της ευλογιάς και του αφθώδη πυρετού. Η κυβέρνηση, ιεραρχώντας την κερδοφορία των μεγαλοεξαγωγέων φέτας, αρνείται να προχωρήσει σε εμβολιασμούς, αφήνοντας τους κτηνοτρόφους απροστάτευτους. Απαιτούμε άμεσα μέτρα προστασίας και αποζημιώσεις για τις απώλειες.

Η Γραμματεία της ΠΕΜ στη συνεδρίασή της αποφάσισε:

Συντονισμένες κινητοποιήσεις κατά τόπους το τριήμερο 23, 24 και 25 Ιουνίου. Καλούμε κάθε σύλλογο, ομοσπονδία και δομή του κινήματος να οργανώσει την παρέμβασή του.

Παρεμβάσεις για διεκδίκηση νομοθετικής ρύθμισης για τη διαγραφή των διώξεων. Είναι απαράδεκτο η κυβέρνηση να παρέχει ασυλία στα στελέχη της που οργάνωσαν τη «συμμορία» στον ΟΠΕΚΕΠΕ και ταυτόχρονα να σέρνει στα δικαστήρια τους αγρότες που αγωνίστηκαν για το δίκιο τους και την επιβίωσή τους. Απαιτούμε να μπουν στο αρχείο όλες οι διώξεις για τις δίκαιες κινητοποιήσεις του χειμώνα. Αποφασίσαμε να ζητήσουμε άμεσα συναντήσεις με όλα τα κόμματα της Βουλής, ώστε να αναδειχθεί η ανάγκη αυτή και να ασκηθεί πίεση για να σταματήσει ο εκφοβισμός του αγροτικού κόσμου.

Κοινό μέτωπο στη ΔΕΘ: Αποφασίσαμε τη μαζική συμμετοχή μας στη μεγάλη κινητοποίηση στη ΔΕΘ, στις 5 Σεπτεμβρίου. Θα είμαστε εκεί μαζί με τα εργατικά σωματεία, τους συλλόγους των βιοπαλαιστών των πόλεων, τους φοιτητές και τις γυναικείες οργανώσεις. Όλους αυτούς που στάθηκαν στο πλευρό μας στον μεγάλο αγώνα του χειμώνα.

Συνάδελφοι,

Δεν ζητάμε ελεημοσύνη, απαιτούμε το δικαίωμα να ζούμε με αξιοπρέπεια από τον μόχθο μας. Τώρα οργανώνουμε τη διεκδίκησή μας. Καλούμε κάθε σύλλογο και ομοσπονδία να συντονιστούμε και να οργανώσουμε τη δράση μας. Η δύναμή μας βρίσκεται στον ενωμένο, μαζικό και ανυποχώρητο αγώνα.

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ – ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!»

spot_img

Διαβάστε ακόμη

Αγροτικές συγκεντρώσεις σε Λάρισα, Αμύνταιο και Γυψοχώρι σήμερα – Τα αιτήματα των παραγωγών

Τα τρακτέρ τους στους δρόμους βγάζουν ξανά οι αγρότες, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις στις πληρωμές, την απώλεια εισοδήματος και τη ραγδαία άνοδο στο κόστος παραγωγής.Για σήμερα Τετάρτη 24/6 έχουν προγραμματιστεί συγκεντρώσεις σε Λάρισα, Αμύνταιο και Γυψοχώρι. Μάλιστα...

Πανελλαδική Επιτροπή Μπλόκων: Ο αλγόριθμος και το monitor τιμωρούν τους αγρότες

Ανακοίνωση σε υψηλούς τόνους εξέδωσε η Πανελλαδική Επιτροπή Μπλόκων η οποία έπειτα από επικοινωνία που ήρθε με χιλιάδες αγρότες έγινε δέκτης διαμαρτυρίας για τον αποκλεισμό τους από τις ενισχύσεις τόσο λόγω Monitor, όσο και λόγω δυσλειτουργίας στο νέο ψηφιακό...

Η Πανελλαδική Επιτροπή Μπλόκων απέκτησε νέα Γραμματεία – Όλα τα πρόσωπα

Νέα Γραμματεία απέκτησε η Πανελλαδική Επιτροπή Μπλόκων, εφαρμόζοντας την απόφαση που ελήφθη πριν λίγους μήνες στην ευρεία σύσκεψη στη Σίνδο Θεσσαλονίκης.Η Γραμματεία θα οργανώσεις περαιτέρω τις επόμενες κινητοποιήσεις, με άμεσο σταθμό το τριήμερο δράσεων σε όλη τη χώρα στις...

«Φιάσκο οι πληρωμές» λένε οι αγρότες – Κινητοποιήσεις σε Θεσσαλία και Λέσβο

Νέες κινητοποιήσεις από τον αγροτικό κόσμο της Θεσσαλίας, αλλά και της Λέσβου, με τους παραγωγούς να σημειώνουν ότι ο πρωτογενής τομέας αντιμετωπίζει μεγάλη έλλειψη ρευστότητας.Η αρχή θα γίνει από τα Φάρσαλα, όπου οι παραγωγοί υπό τον Σωκράτη Αλιφτήρα θα...

Αγρ. Σύλλογοι Δυτικής Μακεδονίας: Οργανώνουν κινητοποίηση αύριο Τρίτη 26/5 για πληρωμές και «αγροτοδικεία» (ΦΩΤΟ)

Νέες κινητοποιήσεις οργανώνουν οι αγρότες της Δυτικής Μακεδονίας, οι οποίοι έπειτα από σύσκεψη που έλαβε χώρα το Σάββατο 23/5 αποφάσισαν να συγκεντρωθούν με τα οχήματά τους στη ΖΕΠ στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.Στη σύσκεψη που έγινε στην Πτολεμαΐδα πήραν μέρος...

Προσπάθεια υπονόμευσης και διάσπασής της καταγγέλλει η ΕΟΑΣΝΛ (Βίντεο)

Σε κρίσιμη καμπή βρίσκεται το αγροτικό κίνημα στη Λάρισα, καθώς το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι κινήσεις ενάντια στην Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων του νομού.Στο τελευταίο συνέδριο της Ομοσπονδίας που έγινε στις αρχές Νοέμβρη του 2025 η συμμετοχή των αντιπροσώπων...

Απογοήτευση και οργή αγροτών από τη συνάντηση στην Αθήνα

Με άδεια χέρια γύρισαν στις περιοχές τους οι αγρότες από Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία και Θεσσαλία, καθώς δεν υπήρξε κανένα νεότερο από τη συνάντηση που έγινε στην Αθήνα με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ.Όσον αφορά την de minimis...

Σήμερα η συνάντηση ΥΠΑΑΤ – Αγροτών για προανθικό, επιστροφές στην ΑΑΔΕ και πληρωμές

Κρίσιμη θα είναι η συνάντηση των αγροτών με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με τους εκπροσώπους των παραγωγών να θέτουν στο τραπέζι τα θέματα των πληρωμών, τα χρήματα που ζητά πίσω η ΑΑΔΕ, αλλά και...

Στο πλευρό των Σερραίων παραγωγών η Πανελλαδική – Τα αιτήματα των αγροτών

Την επίθεση των αστυνομικών δυνάμεων ενάντια στους αγρότες των Σερρών καταγγέλλει η Πανελλαδική Επιτροπή Μπλόκων η οποία παράλληλα καταθέτει προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου 5 άμεσα αιτήματα.Υπενθυμίζεται ότι το Σάββατο 16/5 οι παραγωγοί διαδήλωσαν στο τελωνείο του Προμαχώνα...