Αισιοδοξία κι ας μας πήρε ο πάγος…

Ο Σάκης Κατής είναι Γραμματέας του Α.Σ. Ολύμπου και μέλος του Πανεπαρχιακού Αγροκτηνοτροφικός Σύνδεσμος Ελασσόνας και με άρθρο του στην σελίδα του συντονιστικού οργάνου των αγροτών αναφέρεται στις πολιτικές που αφήνουν τον αγρότη χωρίς εισόδημα, ιδιαίτερα τις εποχές που οι καλλιέργειες πλήττονται από τα καιρικά φαινόμενα.

Τέλος, ο καλλιεργητής από τον Όλυμπο προσπαθεί να ανυψώσει το ηθικό των άλλων συναδέλφων του προτρέποντάς τους να οργανωθούν και να αγωνιστούν.

Αναλυτιά το άρθρο:

Η φετινή χρονιά για τους δεντροκαλλιεργητές ξεκίνησε με ελπίδες για καλή σοδειά, μιας και το μέγεθος της ανθοφορίας έτσι προϊδέαζε.

Ελα που ένα διήμερο παγετού αστραπή μας άλλαξε τα φώτα.

Δεν είμαστε μεμψίμοιροι κι ούτε θα σκύψουμε το κεφάλι, άλλωστε ο αγροτόκοσμος στην διαρκή πάλη με την φύση κατακτούσε νίκες, έτσι δεν μπορεί παρά μόνο αισιόδοξος να μένει.

Παράλληλα η αισιοδοξία μας προκύπτει από την διαχρονική πείρα του αγροτικού κινήματος που μας δείχνει τον δρόμο για να βρίσκουμε λύση και δικαίωση.

Δεν είναι αρκετό να στεκόμαστε στην αδιαφορία κυβερνητικών παραγόντων, στις λεγόμενες παθογένειες του κράτους που τον τελευταίο καιρό διαρκώς προκύπτουν στην συζήτηση ως αναγκαίο κακό. Τίποτα όμως δεν είναι παθογένεια είναι μια κανονικότητα που έχει ένα κράτος δομημένο για όσους έχουν την οικονομική εξουσία.
Είναι το ίδιο κράτος που όταν χρειάζεται να βρεί λύσεις για τους οικονομικά ισχυρούς σπεύδει και μάλιστα γενναιόδωρα.

Αναδείξαμε όλο το προηγούμενο διάστημα παραδείγματα, οι κραυγαλέες φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών, των τραπεζιτών, οι επιδοτήσεις για αφορολόγητα καύσιμα, τα διάφορα χρηματοδοτικά πακέτα της ΕΕ που κατευθύνθηκαν στους μεγαλοεπιχειρηματίες.
Η ξετσίπωτη αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος με την ακρίβεια στην ενέργεια και στα ήδη διατροφής.

Μακρύς ο κατάλογος, αλλά πιο μακρύ το χέρι όλων αυτών, που αυτό το μεροληπτικό- άδικο (ταξικό) για τον λαό κράτος στηρίζει.
Εποφθαλμιούν ότι μπορεί να αποφέρει κέρδος, αφού τέλειωσαν με την ενέργεια , προχωρούν στο νερό- παγκόσμια μέρα νερού αυτές τις μερες- και αλληθωρίζουν στα κτήματά μας.

Τίποτα δεν είναι στην τύχη λοιπόν, αφορμές ψάχνουν και πάντα οι πρόθυμοι κυβερνώντες τις δίνουν. Πρόσφατα ο ΟΔΥΘ για τα νερά της θεσσαλιας.

Ο φετινός παγετός είναι επίσης μια καλή ευκαιρία για τα κοράκια που περιμένουν να χρεοκοπήσουμε για να βάλουν χέρι στα κτήματά μας.

Έχοντας έναν απαράδεκτο και αναχρονιστικό κανονισμό στον ΕΛΓΑ και την διαχρονική αδιαφορία των κυβερνώντων να διορθώσουν αδικίες πχ το γεγονός ότι σε περίπτωση 100% ζημιά αποζημιωνόμαστε στο 61,5% ή το γεγονός ότι αρκετοί ζημιωγόνοι παράγοντες δεν υπολογίζονται και αρκετά ακόμη, μαρτυρά την επιλογή που έχουν για τον αφανισμό των μικρομεσαίων παραγωγών.

Άλλωστε υπήρξε διαρκής επιλογή της ΕΕ της οποίας οι αποφάσεις και οι αναθεωρήσεις της ΚΑΠ έχουν την σφραγίδα και των Ελληνικών κυβερνήσεων και όσων κομμάτων πίνουν νερό στο όνομα της ΕΕ για την μείωση του αγροτικού πληθυσμού.
Κάθε ένας που εγκαταλείπει την αγροτική παραγωγή αποτελεί εν δυνάμει εργαζόμενο στην καπιταλιστική παραγωγή, εν δυνάμει εκμεταλλευόμενο.
Δεν αποτελεί επιλογή σοφών που ανακάλυψαν την Αμερική, αλλά θεμελιώδη ανάγκη για να διαιωνίζεται αυτό το άδικο σύστημα.

Είναι η ιδια η ΕΕ που δηλώνει αλληλέγγυα στην σφαγή νέων ανθρώπων στην Ουκρανία για να βάλουν χέρι στον ορυκτό πλούτο της, όπως κυνικά ομολογούν οι Αμερακανορώσοι, αλλά δεν θέλει να σταθεί αλληλέγγυα στις πλημμύρες όπως ο daniel, ούτε στις άσχημες καιρικές συνθήκες που μας θερίζουν εδώ και τρία χρόνια.

Φυσιολογικό, αφού έχουν άλλες προτεραιότητες, κινητήρια δύναμη είπαμε το κέρδος, άρα τι να προσδοκούν από τους Έλληνες αγρότες, ότι πήραμε πήραμε, γεμίσαμε Δυτικοευρωπαϊκά μηχανήματα τις μάντρες μας και τώρα οι ίδιοι που μας τα πάσσαραν ψάχνουν νέες αγορές στην Ουκρανία, στην Ν.Αμερική(βλ. mercosur).

Είναι οι ίδιοι και τα λόμπι τους που επιτρέπουν τις εισαγωγές σε επίπεδο ΕΕ με χώρες σε προνομιακή μεταχείριση, όπως η Τουρκία, για τα γενικότερα γεωστρατηγικά παιχνίδια αλλά αφήνουν τα ελληνικά αδιάθετα ή τα γονατίζουν οι τιμές των εμπόρων.

Εμείς σε όλο αυτό το αλησβερίσι δεν πρέπει να σφυρίζουμε αδιάφορα, δεν είμαστε πλέον στα πρώτα χρόνια της ΕΟΚ που οι πλάνες για τα χρυσά κουτάλια τσάκιζαν.

Έχουμε πλέον πείρα, έχουμε δώσει σημαντικούς αγώνες να σταματήσουμε μέτρα που μας γονάτιζαν, αλλού κερδίσαμε αλλού χάσαμε, μάθαμε η στην τελική μαθαίνουμε.

Είναι ώρα να δημιουργήσουμε εκείνες τις συνθήκες που θα επιβάλλουμε με την δράση μας όλα όσα θα μας κρατήσουν στη γη μας, όλα όσα απαιτούνται για να παράγουμε ποιοτικά και φθηνά προϊόντα.

Να σχεδιάσουμε την αγροτική παραγωγή με βάση τις δυνατότητες και τις ανάγκες για το φαι του λαού.

Σε πρώτη φάση αυτό που σχεδιάζουμε άμεσα, τις δράσεις στον ΕΛΓΑ για δίκαιες και άμεσες αποζημιώσεις, με τις απαραίτητες προκαταβολές για να συνεχιστούν οι καλλιεργητικές φροντίδες να πάρουμε οξυγόνο.

Μεσοπρόθεσμα σε συντονισμό πανελλαδικά για δράσεις όλο το διάστημα της άνοιξης, να έχουμε τους κυβερνητικούς στην τσίτα,να νιώθουν την ανάσα μας στον σβέρκο, να μην τους αφήσουμε σε χλωρό κλαρί.

Δεν υπάρχει άλλη επιλογή να σώσουμε την χρονιά, οι συνολικές εκτιμήσεις αποτελούν πάγια επιλογή στο όνομα των αδυναμιών του Οργανισμού, παράλληλα αποτελούν εργαλείο μεροληψίας, αδικίας και πρόφαση για να μην δίδονται επιπλέον κονδύλια.

Βήμα βήμα μέχρι ο ενωμένος αγώνας μας να φέρει νίκες.

30 Μάρτη στο Κιλελέρ εκεί που χτυπά η καρδιά της αγωνιζόμενης αγροτιάς.

Κατής Σάκης
Γραμματέας του ΑΣ ΟΛΥΜΠΟΥ

spot_img

Διαβάστε ακόμη

Συνεχίζεται η πτωτική τάση στο ελαιόλαδο – Στα 5€ η ανώτατη τιμή παραγωγού

Η πτωτική τάση συνεχίζεται στο ελαιόλαδο, καθώς η εβδομάδα έκλεισε την Παρασκευή 19/6 η ανώτατη τιμή παραγωγού ανήλθε στα 5€ το κιλό στη Μεσσηνία, αντικατοπτρίζοντας παράλληλα το χαμηλό εμπορικό ενδιαφέρον και την κρίση που υπάρχει σε καλλιεργητές και αγοραστές.Οι...

Κεράσι Ροδόπης: Από το δύσκολο 2025, ελπίδες για καλύτερη παραγωγή φέτος

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΓΡΟΤΗΣ» Οι κερασώνες της περιοχής του Ιάσμου στη Ροδόπη αρχίζουν και πάλι να αποκτούν το χαρακτηριστικό κατακόκκινο χρώμα που σηματοδοτεί την έναρξη μίας από τις σημαντικότερες περιόδους για τους παραγωγούς της περιοχής.Του Χάρη Μπερτίδη [email protected]Το κεράσι αποτελεί εδώ...

Έγκριση από ΑΑΔΕ περιμένει η Π3-70-1.3 για το ρύζι – Στα 21€ το στρέμμα η ενίσχυση

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η πρόσκληση της αγροπεριβαλλοντικής Δράσης Π3-70-1.3 για το ρύζι, με την ενίσχυση να ανέρχεται στα 21 ευρώ ανά στρέμμα.Πρόκειται για τη Δράση 10.1.07 του Π.Α.Α. 2014-2022, η οποία μεταφέρθηκε και ενσωματώνεται πλέον στην Παρέμβαση Π3-70-1.3...

Η ελληνική αμπελουργία έχει ανάγκη μια νέα Εθνική Στρατηγική

Η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) πραγματοποίησε την Πέμπτη 11 Ιουνίου, συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μαργαρίτη Σχοινά, παρουσία του Γενικού Γραμματέα κ. Σπύρου Πρωτοψάλτη.Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Πρόεδρος και μέλη...

«ΕΞΩΣΤΡΕΦΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑ» Ενα έργο και όλα τα αγροτικά σε μια «πύλη»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΓΡΟΤΗΣ» Το ΥπΑΑΤ ποντάρει πολλά στην προβολή και την προώθηση των ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων, αλλά και στον εκσυγχρονισμό δομών και διαδικασιών του αγροτικού κλάδου.ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ[email protected]Το έργο αναπτύσσεται πολυεπίπεδα, με σκοπό την ανάπτυξη της εξωστρέφειας της ελληνικής...

Αντιδράσεις για τους απλήρωτους Ελαιουργικούς Φορείς και το Ελαιοκομικό Μητρώο

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις στον κλάδο της ελαιοκομίας  με αφορμή τα προβλήματα που έχουν προκληθεί στους ΟΕΦ, ενώ άλλο μεγάλο θέμα είναι το Ελαιοκομικό Μητρώο, το οποίο σύμφωνα με τους καλλιεργητές έχει... «πνιγεί» στη γραφειοκρατία.Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της Διεπαγγελματικής...

ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑ ΑΡΚΑΔΙΑΣ: Η μάχη επιβίωσης των τελευταίων παραγωγών

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΓΡΟΤΗΣ» Για δεκαετίες, οι κοινότητες της ορεινής και της ημιορεινής περιοχής είχαν εντάξει την εκτροφή του μεταξοσκώληκα σε βασική οικονομική δραστηριότητα, που στήριζε οικογένειες.Του Χάρη Μπερτίδη[email protected]Η σηροτροφία στην Αρκαδία αποτελεί μία από τις πιο χαρακτηριστικές, αλλά και...

Με το βλέμμα στις Βρυξέλλες οι τυποποιητές ελιάς(Πίνακας)

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΓΡΟΤΗΣ» Αυτόνομη φωνή και μεγαλύτερο ειδικό βάρος αποκτούν οι επιχειρήσεις του κλάδου, με στόχο να εντονότερη παρουσία στα κέντρα λήψης αποφάσεων.ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΤΣΑΚΗ[email protected]Ρόλο θεσμικού εκπροσώπου των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην τυποποίηση της επιτραπέζιας ελιάς, με δυνατότητα παρέμβασης...

Στα 5.10€ η ανώτατη τιμή στο λάδι με πτωτικές τάσεις – Ανησυχία για το ισοζύγιο στην Ισπανία (Πίνακες)

Ανησυχία προκαλεί το μειωμένο εμπορικό ενδιαφέρον για το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, στο οποίο συγκρατούνται μεν οι τιμές παραγωγού για την Ελλάδα, ωστόσο οι πράξεις αγοραπωλησίας είναι εξαιρετικά λίγες, την ίδια στιγμή που υπάρχει αναστάτωση και για τις εξελίξεις στην...