back to top

Τροποποίηση στα θερμοκήπια αποτρέπει τη συμμετοχή φυσικών και νομικών προσώπων σε πολλαπλές αιτήσεις

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η 1η τροποποίηση της υπ’ αρ. 59717/5.3.2025 Υπουργικής Απόφασης που αφορά τον «Καθορισμό πλαισίου εφαρμογής της Παρέμβασης Π3-73-2.9 – Επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την κατασκευή θερμοκηπίων και προσπελάσιμων στεγάστρων φυτικής παραγωγής του Στρατηγικού Σχεδίου (ΣΣ) Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) της Ελλάδας 2023 – 2027» (Β’ 1162)

Αναλυτικά η τροποποιήσεις στην αρχική Υ.Α. έχουν ως εξής:

Άρθρο 1

1. Στο άρθρο 5 επέρχονται οι κάτωθι τροποποιήσεις:

1.1. Η υποπαρ. 2.1 αντικαθίσταται ως εξής: «2.1 Ο υποψήφιος δεν έχει ολοκληρώσει επενδυτικό σχέδιο, δυνάμει των υπ’ αρ. 13849/14.12.2017, 1710/7.5.2021 και 534/13.3.2023 Προσκλήσεων του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2014-2022.».

1.2. Προστίθενται παρ. 3 και 4 ως εξής:

«3. Δεν είναι επιλέξιμη η αίτηση στήριξης που υποβάλλεται από φυσικό ή νομικό πρόσωπο το οποίο μετέχει με ποσοστό μεγαλύτερο του 49% σε τρίτο νομικό πρόσωπο, το οποίο υποβάλει αίτηση στήριξης στο πλαίσιο της παρούσας.

4. Στην περίπτωση υποβολής αίτησης στήριξης από νομικό πρόσωπο, στο οποίο συμμετέχει με οποιαδήποτε μορφή και με ποσοστό άνω του 49% φυσικό ή νομικό πρόσωπο που συμμετέχει με ποσοστό άνω του 49% σε τρίτο νομικό πρόσωπο, το οποίο υποβάλει αίτηση στήριξης στο πλαίσιο της παρούσας, επιλέξιμη θεωρείται η πρόταση που υποβάλλεται πρώτη στο ΟΠΣΚΕ ενώ η πρόταση ή οι προτάσεις που υποβάλλονται στη συνέχεια απορρίπτονται ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της αξιολόγησης της πρώτης χρονολογικά υποβεβλημένης αίτησης.».

2. Η παρ. 1 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Για τις γεωργικές εκμεταλλεύσεις των υποψηφίων φυσικών προσώπων καθώς και για τις γεωργικές εκμεταλλεύσεις που τυχόν κατέχονται από τα υποψήφια νομικά πρόσωπα, κατά την ημερομηνία υποβολής αίτησης στήριξης ισχύουν τα εξής:»

3. Στο άρθρο 7 επέρχονται οι κάτωθι τροποποιήσεις:

3.1. Η υποπαρ. 1.2 αντικαθίσταται ως εξής: «1.2 Εξυπηρετούν γεωργικά προϊόντα που παράγονται αποκλειστικά εντός εγκαταστάσεων, νέων ή/και υφιστάμενων, που περιγράφονται στην περ. 1.1.1 της παρ. 1 του άρθρου 8.»

3.2. Προστίθεται υποπαρ. 1.17 ως εξής: «1.17 Υλοποιούνται εντός της Περιφέρειας στην οποία βρίσκεται η έδρα του δικαιούχου.».

4. Στο άρθρο 8 επέρχονται οι κάτωθι τροποποιήσεις:

4.1. Η περ. 1.1.1 τροποποιείται ως εξής: «1.1.1. Θερμοκήπια, δικτυοκήπια, μόνιμες εγκαταστάσεις φυτικής παραγωγής τύπου ΤΟΛ του πίνακα 7.3α του Παραρτήματος 7 της παρούσας, θάλαμοι καλλιέργειας κλειστού τύπου κιβωτίου ISO 668 (εφεξής κιβώτια ISO 668) και κλειστοί θάλαμοι μανιταριών.».

4.2. Στην υποπαρ. 1.2 προστίθεται περ. 1.2.12 ως εξής:

«1.1.12 Δεν ενισχύεται η δαπάνη του κιβωτίου ISO 668, εάν δεν συνοδεύεται από όλες τις απαραίτητες δαπάνες για τη λειτουργία του: Μόνωση/panel/δάπεδα, εξωτερικές βάσεις στήριξης, σύστημα ψύξης/θέρμανσης, σύστημα αφύγρανσης, εξαερισμός ή ανεμιστήρες, υδραυλική εγκατάσταση υδροπονίας, ηλεκτρολογική εγκατάσταση υδροπονίας, πίνακας, περισταλτικές αντλίες, αυτοματισμοί λειτουργίας κλειστού τύπου κιβωτίου, τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός, αισθητήρες, σύστημα υδρολίπανσης, δεξαμενές θρεπτικών διαλυμάτων, φωτο-βιοτεχνολογικός εξοπλισμός και το κατάλληλο σύστημα για την καλλιέργεια, όπως, α) σύστημα στήριξης ραφιών και καλλιεργητικά ράφια, β) νεροχύτες για τα φυλλώδη λαχανικά, γ) καλλιεργητικοί κουβάδες, δ) σύστημα για την καλλιέργεια φράουλας ή μούρων. Επίσης, εφόσον απαιτείται, σύστημα αφαλάτωσης νερού και σύστημα εμπλουτισμού με διοξείδιο του άνθρακα.».

5. Στο άρθρο 10 προστίθεται παρ. 4 ως εξής: «4. Οι δαπάνες χωροθετούνται εντός της Περιφέρειας στην οποία βρίσκεται η έδρα του δικαιούχου.».

6. Στο άρθρο 14 οι παρ. 2 και 3 διαγράφονται.

7. Η υποπαρ. 7.1 του άρθρου 15 αντικαθίσταται ως εξής:

«7.1 Μετά την έκδοση της απόφασης ένταξης πράξης είναι δυνατή η χορήγηση προκαταβολής, όπου το αιτούμενο ποσό της μπορεί να ανέλθει μέχρι το 50% της εγκεκριμένης δημόσιας ενίσχυσης που υπολείπεται για την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου. Το συνολικό ύψος της προκαταβολής δεν μπορεί να ξεπερνά το 50% της δημόσιας ενίσχυσης που συνδέεται με το επενδυτικό σχέδιο.»

8. Η παρ. 6 του άρθρου 16 του αντικαθίσταται ως εξής: «6. Στο πλαίσιο της άσκησης των καθηκόντων τους, στην ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ, στην ΕΥΕ ΠΑΑ, στον ΟΠΕΚΕΠΕ, στους ΕΦ και στους Εξουσιοδοτημένους Φορείς παρέχεται πλήρης πρόσβαση σε όλα τα στάδια των ενεργειών (αιτήσεις στήριξης, υποβεβλημένες αιτήσεις στήριξης, αξιολογήσεις τους, ενδικοφανείς προσφυγές και αξιολογήσεις τους, αιτήματα προκαταβολής και αξιολογήσεις τους, αιτήματα τροποποίησης και αξιολογήσεις τους, αιτήσεις πληρωμής και αξιολογήσεις τους κ.λπ.) των υποψηφίων/δικαιούχων στο ΟΠΣΚΕ.

9. Η υποπαρ. 6.3 του άρθρου 17 αντικαθίσταται ως εξής: «6.3 Με ευθύνη των ΔΑΟΠ ή και των ΕΥΕ ΠΑΑ και ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ, δύναται να λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα δημοσιοποίησης, όπως:».

10. Στο άρθρο 18 το δεύτερο εδάφιο της παρ. 5, ήτοι: «Αιτήσεις που υποβάλλονται, μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αξιολογούνται.» διαγράφεται.

11. Στο άρθρο 20 προστίθεται παρ. 4 ως εξής: «4. Σε περίπτωση ισοβαθμίας, θα προτιμηθεί έναντι των υπολοίπων το αίτημα στήριξης με το χαμηλότερο αιτούμενο προϋπολογισμό.».

12. Στο άρθρο 25 προστίθεται υποπαρ. 7.5 ως εξής: «7.5 Η αλλαγή της χωροθέτησης εκτός των ορίων της Περιφέρειας της έδρας του δικαιούχου.».

13. Στο άρθρο 26 επέρχονται οι κάτωθι τροποποιήσεις:

13.1. Η παρ. 15 του άρθρου 26 αντικαθίσταται ως εξής: «15. Για την πιστοποίηση της ορθής εκτέλεσης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου ο ΟΠΕΚΕΠΕ ή ο φορέας που εκχωρείται η αρμοδιότητα, ελέγχει:».

13.2. Το προτελευταίο εδάφιο της παρ. 20 αντικαθίσταται ως εξής: «Κατά την επιτόπια επίσκεψη, ο αριθμός αίτησης στήριξης (χρηματοδότησης) αποτυπώνεται μόνιμα με κατάλληλο μέσο και στη συνέχεια φωτογραφίζεται η ανάγλυφη αποτύπωση για το συγκεκριμένο επενδυτικό αγαθό.».

13.3. Η υποπαρ. 22.4 αντικαθίσταται ως εξής: «22.4 Σε περίπτωση απόρριψης της ενδικοφανούς προσφυγής, με ευθύνη του ΟΠΕΚΕΠΕ ή του φορέα που εκχωρείται η αρμοδιότητα, ο δικαιούχος ενημερώνεται άμεσα για το αποτέλεσμα της εξέτασης της προσφυγής του μέσω αποστολής ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλωθεί στο OΠΣΚΕ με κοινοποίηση του μηνύματος στον σύμβουλό του.».

14. Στο άρθρο 27 το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1, αντικαθίσταται ως εξής: «Σε αυτήν την περίπτωση ο ΟΠΕΚΕΠΕ ή ο φορέας που εκχωρείται η αρμοδιότητα, απορρίπτει το αίτημα ανάκλησης.».

15. Η παρ. 1.5 του άρθρου 36 αντικαθίσταται ως εξής: «1.5 Εφόσον είναι φυσικό πρόσωπο, να είναι εγγεγραμμένος στο ΜΑΑΕ τουλάχιστον ως κάτοχος γεωργικής εκμετάλλευσης και να τηρεί τις υποχρεώσεις του στο σχετικό μητρώο.».

Άρθρο 2

Τροποποιήσεις Παραρτημάτων

1. Στο Παράρτημα 1, η περ. 4.4.3 της ενότητας Β διαγράφεται.

2. Στο Παράρτημα 2, στην τελευταία γραμμή του πίνακα των τυπικών αποδόσεων για τη Φυτική Παραγωγή, το σημείο β) αντικαθίσταται ως εξής: «β) για τα μανιτάρια,

100 τ.μ. θαλάμου για 8 συγκομιδές ετησίως».

3. Στο Παράρτημα 4 επέρχονται οι κάτωθι τροποποιήσεις:

3.1. Ο τίτλος της παρ. 1 αντικαθίσταται ως εξής: «1. Θερμοκήπια, προσπελάσιμα στέγαστρα, δικτυοκήπια, κιβώτια ISO 668 και θάλαμοι καλλιέργειας μανιταριών».

3.2. Το κείμενο στην παρένθεση στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 αντικαθίσταται ως εξής: «(θερμοκήπια και προσπελάσιμα στέγαστρα, δικτυοκήπια, κιβώτια ISO 668 και θάλαμοι καλλιέργειας μανιταριών)».

3.3. Το πρώτο εδάφιο της υποπαρ. 1.1 αντικαθίσταται ως εξής: «1.1. Τα θερμοκήπια, τα κιβώτια ISO 668, οι θάλαμοι καλλιέργειας μανιταριών καθώς και τα θερμοκήπια και οι θάλαμοι θερμοκηπιακού τύπου φαρμακευτικής κάνναβης θεωρείται ότι πληρούν τις εθνικές προδιαγραφές εφόσον συμμορφώνονται με την υπ’ αρ. 2243/333582/27.11.2020 απόφαση (Β’ 5432), εφεξής ΥΑ 2243.».

4. Στο Παράρτημα 7 επέρχονται οι κάτωθι τροποποιήσεις:

4.1. Στον πίνακα 7.3, για τον τύπο Ε, σε όλες τις κατηγορίες (1, 2 και 3), η λέξη «πλαστικό» αντικαθίσταται από τις λέξεις «μαλακό πλαστικό».

4.2. Η επικεφαλίδα «ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ – ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΠΙΝΑΚΑ 7.3» αντικαθίσταται ως εξής: «ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ – ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΠΙΝΑΚΩΝ 7.3 και 7.3.α».

4.3. Στον πίνακας 7.8 επέρχονται οι κάτωθι τροποποιήσεις:

4.3.1. Η ανώτατη επιλέξιμη δαπάνη για την επενδυτική δαπάνη «Αυτόνομο αγροβολταϊκό με σταθερές βάσεις» αντικαθίσταται ως εξής:

5. Στο Παράρτημα 8, στην ενότητα «Α. Γεωργικά κτίρια και κατασκευές» επέρχονται οι κάτωθι τροποποιήσεις:

5.1. Η παρ. 2 αντικαθίσταται ως εξής: «2. Οι προκατασκευασμένοι οικίσκοι φιλοξενίας εργατών δεν μπορούν να υπερβαίνουν το συνολικό εμβαδό των 60 τ.μ. και ανώτατο κόστος των 300 ευρώ ανά τ.μ.».

5.2. Προστίθεται παρ. 3 ως εξής: «3. Το συνολικό κόστος ανά τ.μ. των κιβωτίων ISO 668 μαζί με όλο το συνοδό εξοπλισμό τους, δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 2.500 €.».

Άρθρο 3

Τελικές διατάξεις

Η παρούσα ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ολόκληρη η τροποποίηση: ΤΡΟΠΟΙΗΣΗ 1 ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ

spot_img
spot_img

Διαβάστε ακόμη

Αυτό είναι το νέο σχέδιο κανονισμού της Κομισιόν για MOAH

Ο νομοθέτης δεν μπορεί να επιβάλει καταστροφικούς περιορισμούς στην οικονομία ενός τομέα ζωτικής σημασίας για τις μεσογειακές χώρες της Ευρώπης και να στερήσει από τον καταναλωτή ένα τρόφιμο πολύτιμο για την υγεία, χωρίς να είναι βέβαιος ότι υπάρχουν πράγματι...

Αίγυπτος και Νότια Αφρική πιέζουν το ελληνικό πορτοκάλι – Το 30% πάει για χυμό με τιμή κάτω του κόστους

Η φετινή σεζόν για τα όψιμα πορτοκάλια Valencia στην Ελλάδα σημαδεύεται από έντονα προβλήματα ποιότητας και μειωμένων εμπορικών προοπτικών.Στο επίκεντρο των εξελίξεων βρίσκεται η Λακωνία, μία από τις κυριότερες περιοχές παραγωγής της ποικιλίας, όπου οι παραγωγοί βρίσκονται αντιμέτωποι...

Πάνω από 22.000 νέες εντάξεις στη Βιολογικη Γεωργία – Δεν πληρώνουν σε αυτή την παρτίδα (Έγγραφο)

Άλλοι 22.245 δικαιούχοι εντάχθηκαν στη Βιολογική Γεωργία φυτικής παραγωγής, με τον συνολικό προϋπολογισμό της δράσης να ανέρχεται στα 385.431.751,08 ευρώ κι ενώ παράλληλα είναι βέβαιο ότι αθετείται ο κοινοτικός κανονισμός που έκανε λόγο για πληρωμής 128.4 εκατομμυρίων ευρώ σε...

Πολύ καλό ξεκίνημα σεζόν για το επιτραπέζιο σταφύλι – Το πλεονέκτημα απέναντι σε άλλες μεσογειακές χώρες

Η φετινή χρονιά χαρακτηρίζεται από ιδανικές κλιματικές συνθήκες, που επέτρεψαν στα αμπέλια να αναπτυχθούν ομαλά, ενώ η καλλιεργητική φροντίδα από πλευράς παραγωγών ανεβάζει τον ποιοτικό πήχη.«Η ζέστη των τελευταίων ημερών δεν επηρεάζει την παραγωγή, καθώς προηγήθηκε μια ισορροπημένη...

Βελβεντό Κοζάνης: Μειωμένη η φετινή παραγωγή του ονομαστού ροδάκινου

Μια ολόκληρη περιοχή φοράει τα καλοκαιρινά της και βγαίνει στα χωράφια. Τα περίφημα νεκταρίνια και ροδάκινα του Βελβεντού ωριμάζουν με τον ήλιο του καλοκαιριού, καλλιεργούνται με τον παραδοσιακό τρόπο και φτάνουν στον καταναλωτή από το χωράφι στο ράφι.Η συγκομιδή για τα καλοκαιρινά φρούτα που έχει...

Υψηλότερη τιμή 4.20€ στη Λακωνία για το ελαιόλαδο – Ασάφεια και προβληματισμός για την αναμενόμενη παραγωγή

Από 3.50 έως και 4.20 κυμάνθηκε την περασμένη βδομάδα η τιμή παραγωγού στο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, με τη Λακωνία να έχει την υψηλότερη κι ενώ την εποχή αυτή υπάρχει ασάφεια και προβληματισμός σχετικά με την αναμενόμενη παραγωγή.Αγαπητοί μου αναγνώστες...

Ήρθε αλλά… άργησε πολύ το νερό στην Κωπαΐδα – Αγρότες καταγγέλλουν μεγάλη απώλεια εισοδήματος (βίντεο)

Μεγάλη καθυστέρηση καταγγέλουν αγρότες από περιοχές της Βοιωτίας στην έλευση του αρδευτικού νερού, με τους καλλιεργητές να τονίζουν ότι οι απώλειες του εισοδήματός τους είναι μεγάλες.Υπενθυμίζεται ότι από τον Νοέμβριο του 2024 οι αγρότες πραγματοποίησαν δυναμικές και πολύμηνες κινητοποιήσεις,...

Αρδευτικό έργο 55εκ.€ για 80.000 στρέμματα θέλουν τρεις Δήμαρχοι της Π.Ε. Καρδίτσας – Θετικό το ΥΠΑΑΤ

Την πρόθεση υποβολής πρότασης ύψους 55 εκατ. ευρώ για διαδημοτικό αρδευτικό έργο γνωστοποίησε προ ημερών, κατά την διάρκεια της ειδικής συνεδρίασης λογοδοσίας του Δ.Σ. Καρδίτσας, ο δήμαρχος Βασίλης Τσιάκος, όπως ήδη σας έχει ενημερώσει το KarditsaLive.Net.Πρόκειται για μία πρόταση που αφορά...

Ευρωπαϊκή και ελληνική παραγωγή ροδάκινων και νεκταρινιών το 2025

Σύμφωνα με στοιχεία της Europêch, η Ευρώπη αναμένεται να έχει μια συγκομιδή 3,2 εκατομμυρίων τόνων ροδάκινων και νεκταρινιών κατά το 2025, μειωμένη κατά 7% σε σχέση με την συγκομιδή του 2024 και 2%  αυξημένη σε σχέση με τον μέσο...