Στο Λουξεμβούργο βρέθηκε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Μαργαρίτης Σχοινάς, προκειμένου να συμμετάσχει στη συζήτηση που έγινε στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας, για το μέλλον της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής.
Ο Έλληνας ΥΠΑΑΤ σε δήλωση που έκανε κατά την είσοδό του σημείωσε ότι κύριο μέλημά του είναι να παραμείνει ακέραιο, χωρίς περικοπές το ποσό που δικαιούται η χώρα μας, ενώ κατέληξε λέγοντας ότι βρισκόμαστε σε ημέρες πληρωμών οι οποίες θα γίνουν τις επόμενες ημέρες με το σύστημα διασταυρωτικών ελέγχων της ΑΑΔΕ. Τέλος, ο κ. Σχοινάς κατέληξε λέγοντας ότι γίνονται δοκιμές για το ΟΣΔΕ το άνοιγμα του οποίου αναμένεται από μέρα σε μέρα.
«Eίναι μια κρίσιμη εβδομάδα, αυτή. Εδώ στο Λουξεμβούργο, στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας, σήμερα εντείνεται η συζήτηση για το μέλλον της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής.
Κορυφώνεται αυτή η μεγάλη διαπραγματευτική διαδικασία που θα οδηγήσει στη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική για τα επόμενα έξι χρόνια. Σε αυτή τη μάχη η Ελλάδα μπαίνει αισιόδοξα, με επιχειρήματα, με ξεκάθαρες ιδέες και προτεραιότητες.
Πρώτη μας έγνοια είναι, φυσικά, να βεβαιωθούμε ότι το συνολικό ποσό στήριξης για τους Έλληνες αγρότες θα παραμείνει σημαντικό για την επόμενη εξαετία και δευτερευόντως οι κανόνες που θα διέπουν τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική. Πρέπει να είναι κανόνες απλοί, εύχρηστοι, χωρίς περιττές γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Να μας επιτρέπουν την ευλυγισία να πάρουμε αυτές τις αποφάσεις που χρειάζεται η ελληνική γεωργία, όπως ποιος θα έχει την ιδιότητα του αγρότη στη χώρα μας, πώς θα αποφασίσουμε τον καταμερισμό μεταξύ επιδοτήσεων και κινήτρων επενδυτικών, πώς θα χτίσουμε τις συνθήκες για την επιμόρφωση και την είσοδο των νέων αγροτών στο επάγγελμα…
Όλα αυτά είναι μπροστά μας και σήμερα θα συζητηθούν εδώ και στην Ελλάδα. Αυτή η συζήτηση έχει ήδη ανοίξει.
Αύριο θα συζητήσουμε στο Μέτσοβο, στην Ήπειρο με όλους τους αρμόδιους αγροτικούς φορείς, ακριβώς αυτή τη νέα προοπτική της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Και στην Ελλάδα είναι κρίσιμη αυτή η βδομάδα, γιατί είναι η βδομάδα των πληρωμών. Μπαίνουμε στην τελική διευθέτηση των λεπτομερειών του σημαντικού πακέτου πληρωμών του Ιουνίου, που θα γίνει με το νέο σύστημα από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Είμαι σε καθημερινή επαφή με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και τον διοικητή της ΑΑΔΕ για να βεβαιωθούμε ότι αυτές οι πληρωμές θα γίνουν στην ώρα τους, στο ύψος των προσδοκιών, αλλά και ταυτόχρονα θα συνεχίσουμε με αποφασιστικότητα την αναδιάρθρωση του ελληνικού συστήματος για τις αγροτικές πληρωμές. Χρειαζόμαστε ένα γερό σανίδι έτσι ώστε να μπορέσουμε να πατήσουμε για όλα αυτά που έρχονται τα επόμενα χρόνια».


