back to top

Μολοσσός Ηπείρου: Ένας καλός φύλακας

Σκεπτόμενος ανεξάρτητα, σε αντίθεση με το ροτβάιλερ και τον γερμανικό ποιμενικό, ο ελληνικός μολοσσός δεν εκτρέφεται ειδικά για να είναι υπάκουος στον άνθρωπο

Οι σκύλοι ουρούν και αφοδεύουν στην εξωτερική περίμετρο της περιοχής τους ώστε η μυρωδιά τους να αποθαρρύνει τα αρπακτικά από μεγάλη απόσταση, καθώς οι επιθέσεις γίνονται πιο συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ο ελληνικός μολοσσικός σκύλος ξεκουράζεται την ημέρα και το βράδυ μένει άγρυπνος. Περιπολώντας στην περίμετρο της περιοχής τους, οι σκύλοι θα γαβγίζουν μέσα στη νύχτα για να κάνουν κατανοητό στα αρπακτικά ότι υπάρχει φρουρός. Όταν αντιληφθεί αρπακτικό, ο ελληνικός μολοσσός κάνει μία κλιμακωτή επίδειξη των προστατευτικών συμπεριφορών του. Το γάβγισμα δυναμώνει για να ακουστεί σαν συναγερμός που θα ξυπνήσει το βοσκό σε πιθανό κίνδυνο και θα κάνει το κοπάδια να συγκεντρωθεί. Οι σκύλοι μπαίνουν ανάμεσα στο κοπάδι και στην απειλή που πλησιάζει και γρυλίζουν ή γαβγίζουν με ιδιαίτερη αγριότητα, σα να λένε «σταμάτα για να μη σε σταματήσω εγώ!». Εάν η απειλή επιμένει η ομάδα των ελληνικών μολοσσών θα χωρίσει τα καθήκοντα της προστασίας.

Ο πρώτος σκύλος μπορεί να τριγυρίζει για να αναγνωρίσει με μεγαλύτερη ακρίβεια τον κίνδυνο, αφήνοντας πίσω την ομάδα των άλλων απασχολημένη με το πώς θα εμποδίσει τις απόπειρες διάσπασης του κοπαδιού και της απομόνωσης κάποιου προβάτου. Σε αυτές τις ακραίες περιπτώσεις, όταν οι σκύλοι είναι σίγουροι ότι οι εισβολείς δεν θα εμποδιστούν και ότι υπάρχει πραγματική απειλή για την ζωή του κοπαδιού, ο πρώτος σκύλος θα επιτεθεί στον πρώτο λύκο πολεμώντας μέχρι θανάτου. Εάν χρειαστεί ο ελληνικός μολοσσός μπορεί να σκοτώσει έναν ενήλικο λύκο.

Σκεπτόμενοι ανεξάρτητα, σε αντίθεση με το ροτβάιλερ και τον γερμανικό ποιμενικό, ο ελληνικός μολοσσός δεν εκτρέφεται ειδικά για να είναι υπάκουος στον άνθρωπο, όπως οι παρόμοιες ράτσες φύλακες. Παρόλο που το ροτβάιλερ οδηγούσε το κοπάδι των βοοειδών ή έσπρωχνε το κάρο του αμαξά και ο γερμανικός ποιμενικός οδηγούσε τα πρόβατα ή φύλαγε τη στρατιωτική βάση, οι ράτσες αυτές κοίταζαν τον άνθρωπο για να τους δώσει οδηγίες και ενεργούσαν σύμφωνα με την εντολή του αφεντικού τους. Αντιθέτως οι βοσκοί στα βουνά τις Ελλάδας εκτρέφουν σκύλους που δουλεύουν κοντά τους και τους αντιλαμβάνονται και έχουν ανεξάρτητη σκέψη σε βαθμό ώστε να εκτελούν την εργασία τους χωρίς να παίρνουν οδηγίες.

Πρόκειται για μια καθαρά ελληνική φυλή, που εκτράφηκε και χρησιμοποιήθηκε, από την αρχαία ελληνική φυλή των Μολοσσών, στην κλασσική εποχή, αλλά και αργότερα, από τον Μέγα Αλέξανδρο, στις εκστρατείες του, που διέδωσαν το ελληνικό πολιτισμό και πνεύμα στον τότε γνωστό κόσμο. Υπέροχα σκυλιά, σκληραγωγημένα και πιστά, απαραίτητο εργαλείο των κτηνοτρόφων και όχι μόνο. Σαν σκυλιά συντροφιάς είναι ιδανικά παρόλο τον όγκο τους γιατί είναι στωικά και υπομονετικά, αλλά κατά βάθος είναι ευαίσθητα σκυλιά και περιμένουν τουλάχιστον την προσοχή σας έστω και για λίγο.

Κάτι άλλο σημαντικό: όπως με όλες τις μεγαλόσωμες φυλές, έτσι και με τους μολοσσούς, θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί από την πρώτη μέρα που θα αποκτήσουμε το κουτάβι. Όλοι οι μολοσσοί που έχουν ζήσει μαζί μας, είχαν λίγο-πολύ την ίδια συμπεριφορά και τον ίδιο χαρακτήρα. Διακρίνονται για την ηρεμία τους, την αγάπη σε οτιδήποτε μικρότερο από αυτούς, αφού πραγματικά αγαπάνε και προσέχουν πολύ τα μικρά παιδιά, ενώ συμβιώνουν πολύ εύκολα, όχι μόνο με σκύλους αλλά και με γάτες. Έχουν έμφυτο το αίσθημα της φύλαξης, όχι ως προς τον χώρο αλλά προς το αφεντικό τους και την οικογένεια. Δεν τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα εάν κάποιος μπει στο σπίτι, όσο το να προστατέψουν τον άνθρωπο σε περίπτωση κινδύνου.

 

spot_img
spot_img

Διαβάστε ακόμη

Ούζο- ιστορίες…

Παράγεται αποκλειστικά στην Ελλάδα, όπου και καταναλώνεται ευρέως, ενώ εξάγεται και στο εξωτερικό. Ανήκει στην κατηγορία των απεσταγμένων ανισούχων αλκοολούχων και οινοπνευματωδών ποτώνΈγινε τραγούδι, συνδέθηκε με την τοπική παράδοση και την οικονομία  για πολλε΄ς δεκαετίας. Ο λόγος ια το...

ΣΥΚΙΚΗ: Ένας συνεταιρισμός με ιστορία

Με την καλλιέργεια , την συσκευασία και διακίνηση του σύκου ασχολούνται περίπου 4.000 οικογένειες στους νομούς Μεσσηνίας, Λακωνίας, Αρκαδίας.Η καλλιέργεια του σύκου έχει συνδεθεί με πολλές περιοχές και από τις αρχές του 20 αιώνα έως σήμερα αποτελεί μια επικερδή...

Οι συντεχνίες των ζευγάδων …

Η κοινωνία της Ερεσού, στη Λέσβο, μέχρι περίπου τις δεκαετίες 1960-70 ήταν οργανωμένη σε συντεχνίες επαγγελματιών, τα λεγόμενα «ισνάφια». Η λέξη προέρχεται από την τουρκική «esnaf», έννοια που δηλώνει τον τεχνίτη αλλά και την κοινωνική τάξη. Τα σινάφια ήταν...

Ροδάκινο, μια ιστορία χιλιάδων χρόνων

To ροδάκινο δεν είναι  ένα απλό γευστικό φρούτο. Έχει πίσω του μια ιστορία  με ξεχωριστό ενδιαφέρον.Σύμφωνα με τα ιστορικά δεδομένα  κατάγεται από την κοιλάδα του ποταμού Γιανγκτσέ της νότιας Κίνας, κοντά στη Σανγκάη. Πρέπει να άρχισε να καλλιεργείται πριν...

Από το 1821 η ανοιχτή πληγή του αγροτικού

Η Επανάσταση του 1821 σηματοδότησε μια κομβική στιγμή στην ελληνική ιστορία, φέρνοντας στο προσκήνιο μια νέα δυναμική: την ενεργή συμμετοχή των αγροτών.Πριν από την Επανάσταση, οι αγρότες ζούσαν υπό το καθεστώς της οθωμανικής διοίκησης, αντιμετωπίζοντας αυθαιρεσίες, βαριά φορολογία και...

H γλυκιά ιστορία του μελιού

Οι μελετητές αναφέρουν ότι το γλυκό προϊόν και η τέχνη της μελισσοκομίας ήλθαν στην Ελλάδα από την Αρχαία Αίγυπτο.Στον ελλαδικό χώρο συστηματική μελισσοκομία εξασκείται ήδη από τον 15ο μ.Χ. αιώνα. Μελισσοκομεία οργανωμένα υπάρχουν στην Αττική, στη Θεσσαλία, στην Εύβοια,...

Ο «λευκός χρυσός» που άλλαξε τα δεδομένα

Το βαμβάκι επικράτησε της κάνναβης και του λιναριού, λόγω της κοντής του ίνας, εύκολης στην επεξεργασία από τις πρώτες κλωστοϋφαντουργικές μηχανές του 19ου αιώνα.Το  βαμβάκι αποτελεί  μία από τις σημαντικότερες καλλιέργειες στη χώρα μας. Οι αρχαιότερες ενδείξεις για την...

Achaia Clauss: το πρώτο οινοποιείο και η μαύρη… Δάφνη

H Ελλάδα πάντα ήταν χώρα της ελιάς και της αμπέλου. Ωστόσο , χρειάστηκε ένας βαυαρός για να ιδρύσει το πρώτο οινοποιείο το οποίο έγινε το σήμα κατατεθέν της Πάτρας.O Gustav Clauss, Γερμανός σταφιδέμπορας λόγω μιας αρρώστιας που τον ταλαιπωρούσε...

Σαν να μην πέρασε μια μέρα…

O Άγγλος ιστορικός Τζορτζ Φίνλεϊ στην «Ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης» υπογραμμίζει ότι η δύναμη του έθνους έγκειται στον αγροτικό πληθυσμό, ενώ ο ίδιος εξάρει την ικανότητα και την αγωνιστικότητα των αγροτικών πληθυσμών να φέρουν εις πέρας την επανάσταση του...
spot_img