Το τυρί που κάποτε θεωρούνταν παλιομοδίτικο, έχει γνωρίσει μια εντυπωσιακή επιστροφή
Οι Βρετανοί καταναλωτές στρέφονται μακριά από τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα και προς τα γαλακτοκομικά προϊόντα που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, φυσικά ζυμωμένα και ελάχιστα τροποποιημένα.
Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, ο γαλακτοκομικός τομέας κατέγραψε μέτρια αύξηση της αξίας κατά 2,0%, παρά τη μικρή πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 0,5%, σύμφωνα με έρευνα του Συμβουλίου Ανάπτυξης της Γεωργίας και της Οπωροκηπευτικής.
Ενώ οι συνολικοί όγκοι είναι μειωμένοι, ορισμένα τμήματα αντιστρατεύονται την τάση, λόγω των εξελισσόμενων προτεραιοτήτων των καταναλωτών. Το ενδιαφέρον για την υγεία του εντέρου, η επιδίωξη τροφίμων πλούσιων σε πρωτεΐνες και ο αυξανόμενος σκεπτικισμός σχετικά με τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα διαμορφώνουν τις αποφάσεις αγοράς, αναφέρει το συμβούλιο εισφορών. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζουν να ενισχύουν αυτές τις συμπεριφορές, βοηθώντας προϊόντα όπως το τυρί cottage, το γιαούρτι κεφίρ και το πλήρες γάλα να κερδίσουν έδαφος.
Το τυρί cottage που κάποτε θεωρούνταν παλιομοδίτικο, έχει γνωρίσει μια εντυπωσιακή επιστροφή. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η κατανάλωση σημείωσε αύξηση 26,2% σε ετήσια βάση σε αξία και ακόμη μεγαλύτερη αύξηση 29,4% σε όγκο.
«Το τυρί cottage κερδίζει μερίδιο μέσα στην κατηγορία των αγελαδινών τυριών, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 4,3% του όγκου των πωλήσεων», σημειώνει η Ελίζια Ζέιν , αναλύτρια του Συμβουλίου για την κατανόηση των καταναλωτών. Η ίδια αποδίδει αυτή την αύξηση όχι μόνο στη συνείδηση υγείας αλλά και στην ευελιξία του τυριού cottage στις τάσεις που καθοδηγούνται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως η προετοιμασία γευμάτων.
Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2024, πάνω από το ένα τέταρτο των αγοραστών ανέφεραν ότι προσπαθούν ενεργά να αυξήσουν την πρόσληψη πρωτεΐνης, ενώ περισσότεροι σχεδιάζουν να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους κατά τη διάρκεια του 2025. «Η περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη γίνεται σταδιακά ένας κορυφαίος παράγοντας κατά τη λήψη των επιλογών τροφίμων, καθιστώντας απαραίτητη την ανάδειξη των φυσικά υψηλών επιπέδων πρωτεΐνης στα γαλακτοκομικά προϊόντα», προσθέτει η Ζέιν.
Παράλληλα η κατανάλωση κεφίρ, έχει σημειώσει υπέρμετρη ανάπτυξη. Η αξία του αυξήθηκε κατά 37,1% σε ετήσια βάση, ενώ ο όγκος δεν έμεινε πολύ πίσω με 34,7%. Αυτή η αύξηση ευθυγραμμίζεται με την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για την υγεία του πεπτικού συστήματος, ιδίως κατά τη διάρκεια του πρωινού, όπου το 75% των αγοραστών δηλώνει ότι βρίσκει ελκυστικές επιλογές φιλικές προς το έντερο.